Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

verbindingen voor m-rails

Gestart door conducteur, 02 maart 2008, 08:48:23 AM

conducteur

Ik heb gisteren een partij m-rails weer aan de praat gekregen(geroest,wat kromgetrokken...).
De verbindingen voor de rails waren helemaal geroest waardoor er geen stroom meer verder kwam.
Ik moet ze nu allemaal vervangen(56 stuks;28 sporen)
kent iemand een merk met goedkope verbindingen(niet meer dan ?20)maar met een goede kwaliteit
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

Die bestaan niet. Dus kun je zoeken tot je een ons weegt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

conducteur

op //www.modelspoorh0.nlheb ik iets gevonden.
klik dan op updates,zoek dan naar 15 februari en klik dan op klik hier
Zaal Forum

dgrr57

citaat:
Geplaatst door INFO

wel, ik gebruik daarvoor artikel 7595 van M?rklin, zonder enige problemen [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

op //www.modelspoorho.nlheb ik iets gevonden.
klik dan op updates,zoek dan naar 15 februari en klik dan op klik hier

ho bestaat niet [;)]
Maar h0 bestaat wel [:)]

Dus de juiste site is : http://www.modelspoorh0.nl/ [;)]

conducteur

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door INFO

wel, ik gebruik daarvoor artikel 7595 van M?rklin, zonder enige problemen [;)]

als ze wel bestaan, zijn er dan toch nog andere merken die dit leveren?
sorry voor de schrijffout in de link
Zaal Forum

dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik heb gisteren een partij m-rails weer aan de praat gekregen(geroest,wat kromgetrokken...).
De verbindingen voor de rails waren helemaal geroest waardoor er geen stroom meer verder kwam.
Ik moet ze nu allemaal vervangen(56 stuks;28 sporen)
kent iemand een merk met goedkope verbindingen(niet meer dan ?20)maar met een goede kwaliteit

Artikel 7595 van M?rklin. Voor 28 sporen heb je 6 zakjes nodig [:(][:(][:(][:(]. Dit geeft een totaal prijs van 6 maal 6.5 euro = 39 euro [:(][:(][:(][:(]. Maar de kwaliteit is goed [;)].

Misschien een ander merk zoeken [:D][:D][:D]

Klaas Zondervan

Artikelnummer 7595 is voor het verbinden van K-rail. Maar het gaat hier over M-rail toch?
Daar heb je gewone railverbinders voor nodig, maar ik weet niet of M die los verkoopt. Je zou eens de verbinders van Roco kunnen proberen, artikelnummer 42610 voor Rocoline, 24 stuks voor 2,55. Of artikelnummer 42263 voor het oude Roco railsysteem, 30 stuks voor 2,95.
Maar ik zou wel een railstuk meenemen naar de winkel om te passen. Er zijn verschillen in breedte en dikte van de railvoet en het hoeft maar een tiende millimeter te verschillen en dan past het niet goed.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Artikelnummer 7595 is voor het verbinden van K-rail. Maar het gaat hier over M-rail toch?

Klaas, leest eens goed mijn antwoord [;)]

Ik weet zeker dat men over M-Rails spreekt en dat 7595 voor K-Rails geschikt is. Ik antwoordde gewoon dat ik 7595 gebruik om klemmen van M-Rails te vervangen [;)], vermits M?rklin geen vervang-klemmen maakt voor M-Rails [:(].

En voor wie het nog niet weet : in dat zakje 7595 zitten 10 klemmen om rails te verbinden en 10 contacten voor puko's [;)] (vandaar de hogere prijs, en ook omdat het M?rklin is).

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Ik antwoordde gewoon dat ik 7595 gebruik om klemmen van M-Rails te vervangen [;)], vermits M?rklin geen vervang-klemmen maakt voor M-Rails [:(].
Leuk verweer, maar dat stond er dus allemaal niet bij in je eerste antwoord.
Je kunt mij wel beschuldigen van slecht lezen, maar wat jij niet schrijft kan ik niet lezen.[8D]

erik de noorman

Eerst en vooral M rails werken altijd,  veroest, kromen voor mijn part dubbel gebogen. Indien er geen stroomdoorvoering is is dit via de midden geleider (slecht kontakt). Is dit getest????
Mocht het euvel zijn wat word aangehaald: dan volstaat het om een beetje contactspray te spuiten op de railschoenen HOE verroest ze ook mogen zijn dan werken ze nog (zelfs in een plas water zolang de middenleider maar wordt gescheiden van de rest).
Breek alles af van marklin het kan en mag, maar nooit de M rails hoe lelijk ze ook mogen zijn.

Ervarings deskundige opgebied van M Rails. Erik De Boeck[}:)]

Erik [;)]

conducteur

ik zal nieuwe gaan bestellen,het is geen zicht als het rails zijn die bijna helemaal nieuw(eruitzien(ongeveer 40,jaar oud)) zijn met van die verbindingen uit de jaren stilletjes die bijna weggeroest waren[:D]
Zaal Forum