mijn verhaaltje

Gestart door n/a, 22 februari 2008, 16:33:20 PM

n/a

Beste Z-etters,

Ik ben ongeveer een tientaljaar verzamelaar en rijder van de mini-club en het is zeer prettig om je hobby thuis te beleven maar er is voor mij een periode aangekomen dat ik iets meer wil en daarom ben ik eens gaan kijken in verschillende modelspoorclubs in de provincie Antwerpen. Bij mijn voorstelling aan de clubs vertelde ik dat mijn passie voor treinen bij de mini-club lag en telkens kreeg ik dan als antwoord dat er in clubverband geen intersse was voor de mini-club tot mijn grote sijt. Ik weet ook wel dat de grote liefde van de modelspoorders bij HO ligt maar voor mij is en blijft de mini-club een passie. Langs de andere kant stel ik vast aan de hand van beurzen en ebay dat er toch nog modelspoorders interesse hebben in de mini-club.
Daarom zou ik graag willen communiceren met modelspoorders die de zelfde passie delen als ik, en wie weet van het ene komt misschien het andere.

Met vriendelijke groeten Bilsje

Zamateur

Welkom.
Ik word eveneens een van Z geboeid. Maar ik ben van de andere kant van Belgi?.  Ik ken Z sinds 1982.
Ik geloof dat onze vriend Depovero in een club van Brussel gaat en hij Z er doet.

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Havoc

Bilsje, er zijn heus wel liefhebbers van Z (ben zelf schuldig, mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa) maar spijtig genoeg zijn er niet genoeg voor exclusieve Z-clubs. De enige club waar ik weet dat er Z aanwezig is/was is MTD. Daar was iemand met een Z baantje bezig en ik dacht dat Depovero daar ook ging maar daar kan hij beter commentaar op geven. Kan je misschien hier op het forum terugvinden. De interesse voor Z is zo laag dat zelfs in nederland waar er toch meer belangstelling is de Z spoor stichting het opgegeven heeft na vele jaren.

We hebben ooit hier geprobeerd om iets te beginen met Z modules, maar dat is gestrand. Als je ver genoeg terug gaat in de tijd op het forum zal je dat nog terugvinden. Zelf zou ik dat graag terug opnemen, maar dan moet het met meer en betere organisatie gebeuren. Ik ben geen goede organisator, maar als iemand anders zich geroepen voelt mag hij/zij dat steeds doen. Ben bereid om mee te doen zodat mijn Z eens kan rijden ipv 20jaar in de kast te staan.

Misschien in het kader van de forum baan? Het is al laat, maar beter laat dan nooit?

Verder moet je hier op het forum geen grote interesse verwachten: 99% is met H0 bezig en heeft totaal geen interesse voor andere schalen. En 80% wil enkel van "Belgisch" weten. Zoals je al te goed weet is er bijna geen belgisch materiaal in Z.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

"Zerard" is nog steeds (erg) aktief bij MTD en Dennis (Depovero) zien we dikwijls.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Hallo Z-etters,

Alvast bedankt voor jullie reacties want ik had er weinig hoop in dat er wel iemand zou reageren. Als ik jullie schrijven lees dan zijn er blijkbaar toch personen die mekaar al beter kennen, is dit dmv het forum, beurzen of andere gelegenheden?
Langs deze weg wil ik alvast een voorstel doen, in April is het spur-Z weekend in Geseke "Duitsland", ik was toch van plan om er naar toe te gaan als er personen zijn die geintresseerd zijn mogen ze gerust met mij mee rijden.

Met vriendelijke groeten Bilsje


Havoc

citaat:
Als ik jullie schrijven lees dan zijn er blijkbaar toch personen die mekaar al beter kennen, is dit dmv het forum, beurzen of andere gelegenheden?


Buiten het forum zijn we 1x bij elkaar gekomen met 2 personen. Toen was dit meer an 50% van de Z'tters op het MSM forum...[B)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Zamateur

Wij zijn niet eveneens talrijk in Wallen.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

depovero

Dag Bilsje, en de andere Zetters,

Ja, bij MTD is er een baan op spoor Z. Het is een priv?-project van G?rard - ofte Z?rard - en het loont echt de moeite deze te bekijken.

Eigenlijk had ik hem graag geholpen aan zijn baan, maar, deze in een 'kijk'kast gebouwd is, is het echt moeilijk om met zijn tweetjes 'poppen'kast te spelen.
Wil je hierover een inzicht hebben, kijk dan op www.mtdtreinenclub.be
Dit in een paar jaartjes 2 ? 3 jaar! Waf,zeg!

Betreffend het projekt van Z-modules, zoals in de reacties te vinden is, spijtig is het op een dood spoor gekomen. Stilgevallen, door te weinig reactie, te weinig tijd en niet een al te beste organisatie.

Met hetgeen gebeurd met de forumbaan - en zijn afmetingen -, dat zal na de expo in Mechelen gebeuren, daar ik een Z-baantje ervoor op poten zet. Ai, ik moet echt zerieuz aan beginnen. Anders, een leeg blad.

Nu moet ik verder werken, ik zal nog hierop verder ingaan, ??n dezer.

Zuccezz,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

mahtoska1

Hallo Bilsje en alle Z-etters en ge?nteresseerden,

Zoals ik reeds liet weten in een ander bericht, zal ik in Geseke aanwezig zijn met 2 baantjes, nl een Zwitserse baan (150cmX120cm) en een kleine layout van 40X40 die kan aangekleed worden volgens feest gelegenheid.

Jullie zijn allemaal welkom natuurlijk.

Het is de tweede keer dat ik zal deelnemen op de tentoonstelling van Geseke. Als het zo goed is als de eertse editie in 2006, belooft het een schitterend weekend te worden.

Foto's en een beschrijving van mijn Zwitserse baan vinden jullie op http://www.wymann.info/SwissRailwayZ/Layouts/layouts-willems.html .


Misschien tot dan,

Pieter




n/a

hoi Bilsje,
Ook ik ben een z-etter en ook al enkele jaren verzamelaar ervan. Het klopt inderdaad dat er weinig of geen intresse is voor de Z en daar is dit forum dan weer oke voor. Zelf zit ik zeer weinig op de pc en momenteel aan de spoorbaan bezig, Wat mijn spoor "zou" moeten worden is niet zoals velen en Belgisch maar,
een volledig ander concept bv: het verwerken van een grote whiskyfles van 4,5 liter (leeg uiteraard... hips!) als rangeerspoor
maar dan wel weer het zelf maken van huisjes,ru?nes in steen en bruggen in ijzer of lucifers, tunnels en rotsen en beplanting. maar zoals ik al zei nu geen plaats en tijd ervoor maar in de toekomst laat ik het jullie wel weten. Ook ga ik niet digitaal, reden: dat is zowat het enige dat ik nog onder controle kan houden hier, met mijn vrouw en vier kids lukt dat ook al niet meer(grapje!!!!) in elk geval hou ik jullie op de hoogte.
groeten iedereen en laat ze rijden.
Hubbie

mahtoska1

Hallo Hubbie,

Leuk om je verhaal te horen. Ik ben uiteraard ge?nteresseerd in je projecten. De wiskey fles lijkt mij iets leuk. Probeer zeker eens foto's te plaatsen.

citaat:
hoi Bilsje,
Ook ik ben een z-etter en ook al enkele jaren verzamelaar ervan. Het klopt inderdaad dat er weinig of geen intresse is voor de Z en daar is dit forum dan weer oke voor.


Wat betreft Z interesse. Afgelopen zondag was ik op de beurs in Sint-Niklaas. Ik sprak er met een handelaar en deze had al van 3 mensen de vraag gekregen of hij spoor Z materiaal had. Hij vond dit zelf een heropleving van Z. Deze handelaar in kwestie had ook een beetje Z materiaal op zijn stand.

Ik heb het gevoel dat na de 4de modelspoor expo Z terug meer aanhangers heeft. Kijk maar eens op dit forum.

Veel succeZ,

Pieter

neos

Tja Bilsje, ik zit in hetzelfde schuitje. Ben ook besmet met het Z virus en zeg ook op elke tentoonstelling of beurs wat mijn voorkeur is, maar nergens bijt de vis... Het gesprek is dan meestal ogenblikkelijk afgelopen, want dat is toch geen echte modelbouw...., goed voor in de vitrinnekast, ja, maar rijden doen die dingen toch niet. Laat staan dat je daar een layout in gaat maken...Er is trouwens niks van te verkrijgen.

Wel, allemaal goed en wel, dus zelf maken en dat maakt Z zo aantrekkelijk en verleidelijk, vind ik.


Zie mijn baantje heir op 't forum: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=7288

Ben ook uit het Antwerpse, namelijk van Edegem.

Groetjes

marc



 

mardelat

Goeie dag,
Jaren schaal N verzameld, had een enorme collectie; ben er nooit toe gekomen een baan te maken. Heb toen alles verkocht en begonnen met HO (5-tal jaar geleden), ondertussen ook al t'een en t'ander, maar weer geen plaats voor een baan. Een 2-tal maanden geleden een verzameling Z kunnen kopen en voor dit heb ik WEL plaats voor een baan, wordt 2 m. op 0,70. Voor materieel bestaat er voor mij geen probleem: ebay Duitsland, alles wat ik nodig heb vind ik er en nog relatief goedkoop. En qua rijgedrag, de lokjes die ik heb, heb ik onder handen genomen (reinigen en de juiste olie gebruiken) en nu lopen ze als een "naaimachientje".
Dus vanaf nu ben ik ook 'verkocht' aan schaal Z.
Met spoorse groeten, Marcel
PS. Indien er Z-etters zijn die Belgische HO elect.loks willen ruilen voor Z, laat het maar weten.

n/a


Hallo Z-etters,

Ik vind het fantastische te horen dat er nog gebeten zijn door het z-virus en vooral dat er nieuwkomers bijkomen. t'Is en blijft een mooie schaal met veel mogelijkheden, zie maar de baantjes van de afgelopen expo in Mechelen en het westernbaantje op deze forum.
Ik ben momenteel een modulle aan het bouwen van 120cm op 70cm met als bedoeling als ik veeeel tijd heb om deze ver uit tebreiden. Ik heb ook nog een baantje staan van 140cm bij 90cm maar deze is ook nog niet volledig afgewerkt.
Ik ga ??n van de dagen eens proberen om een paar foto's op dit forum te plaatsen (proberen want ik heb dit nog nooit gedaan).

Met vriendelijke groeten Jan
Uit Heist O/D Berg

janjozef

mischien moesten we bij MTD toch maar eens overwegen om met een clubbaan in Z te beginnen, uiteindelijk hebben deze niet al te veel plaats nodig,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem