Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Nieuwigheden ????

Gestart door Peter, 21 februari 2008, 18:42:06 PM

Peter

Als je in MSM de nieuwigheden van de N?rnberger spielwarenmesse bekijkt valt me op dat:

Mehano= NIETS, Belgisch. Wel andere landen maar noppes voor Belgie
Piko =  idem dito NIETS
Fleischmann ???
Vitrains= Ha Ha prachtige B nieuwigheden
M?/Tr de 25.5 en de 201 in Expo
En dan...LSM hopen (stapels) B modellen-mooi, mooi maar....wanneer?? en zoals terecht vermeld "veel te kort verkrijgbaar" en/of "te kleine series"  Hopelijk komt er beterschap, de modellen verdienen het in elk geval.

Wel ga ik nu geen kommntaar leveren op uitvoering, kleur of details. Vele modellen zijn handmonsters en dus niet altijd het definitieve model. Laten we wachten tot het model in de winkels is voor dat we het loven of te bekritiseren.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

En wie weet komt er nog een verrassing voor het eind van het jaar.[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Eigenlijk is het de schuld van de NMBS. Als die nu eens een bekend type loc zouden kopen dan konden al die fabrikanten hun (duitse of franse) modellen omspuiten. Kijk maar naar de CFL : die hebben amper 20 loks van hun reeks 4000, maar zowel M?rklin, Roco als Piko hebben er een model van ! [;)]

Verder is het voor mij persoonlijk geen ramp dat er "niet veel" nieuws is aangekondigd. Ik ben nog volop aan een inhaalbeweging bezig...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

citaat:
Geplaatst door doomslu

Verder is het voor mij persoonlijk geen ramp dat er "niet veel" nieuws is aangekondigd. Ik ben nog volop aan een inhaalbeweging bezig...



Hetzelfde hier. Maar er is toch wel veel aangekondigd op vlak van Belgisch materieel he! [:I]

Break302

citaat:
Geplaatst door doomslu

Eigenlijk is het de schuld van de NMBS. Als die nu eens een bekend type loc zouden kopen dan konden al die fabrikanten hun (duitse of franse) modellen omspuiten. Kijk maar naar de CFL : die hebben amper 20 loks van hun reeks 4000, maar zowel M?rklin, Roco als Piko hebben er een model van ! [;


Maar geen van de 3 is voor nog maar 90 % juist [:D]

Tom

Ik denk dat er wel nog enkele modellen komen buiten de catalogus.
Maar een sabbat jaar kan geen kwaad zeker na al die vette jaren.
Tom

janjozef

Ach ze brengen meer uit dan dan ik kan betalen dus goed zo moet niet rapper zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ach ze brengen meer uit dan dan ik kan betalen dus goed zo moet niet rapper zijn

Jan


Je bent niet de enige, Jan... [;)] Een jaar met weinig nieuwigheden kan zeker geen kwaad. En een loc kopen omdat het een Belgische is en ik hem mooi vind, doe ik niet meer... ik koop enkel wat ik mooi vind en kan gebruiken op de modelbaan! En dan merk je al vlug dat je weinig moet/kan kopen. Wie weet komt er dan met de tijd ruimte in mijn budget voor de containerkraan van Heljan! Het leukste nieuwsje wat er voor mij te rapen viel, was het eventueel uitbrengen van een loc van het Belgisch leger door Roco... Maar Roco heeft nog niet definitief beslist...

Jurgen

Peter, ik weet niet waarom je daar een probleem van maakt hoor.
Ik dacht trouwens dat er bij Piko wel een belgisch model zou komen in 2008. Als ik me niet vergis was het een zelflosser van de NMBS in een bruine kleur voor tijdperk IV of V.

Voor Fleischmann zou er dit jaar (buiten catalogus) opnieuw een variant van de containerdragwagen komen in een set van 2.

Die modellen van ViTrains zijn geen nieuwe modellen maar kleurvarianten en eindelijk voor wisselstroom banen geschikt. Dat is dus eigenlijk ook wel goed.

Bij Roco zou er buiten catalogus nog een variant van de I6 komen op initiatief van de invoerder. Zoiets kunnen we alleen maar toejuichen. De overweging om een loc van het Belgische leger uit te brengen is eveneens een idee van de invoerder.

Er waren nog enkele dingen, maar die weet ik niet meer. Ik zit nu op mijn werk zonder MSM. Dit zijn momenteel de enige nieuwe dingen die ik zo meteen kan herinneren na het diagonaal lezen van mijn MSM gisteren. Wat mij betreft is het al meer dan duidelijk dat men de Belgische modelspoorder zeker niet vergeten is.
Ik denk dat dit weer een duur jaar gaat worden, net als alle andere. En zoals reeds gezegd, een sabbatjaar van een fabrikant betekent nog niet het einde h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Jurgen, ik maak er geen probleem van. Het is enkel een vaststelling dat, nadat vorige jaren, alle merken een of meerdere belgische modellen uitbracht, dit blijkbaar aan het veranderen is.
Mehano die ons jaren geleden met een uitstekend model van de 77/78 verraste, en vorig jaar nog met de 41 brengt dit jaar blijkbaar niets. Of ze met een 27 komen betwijfel ik, nu LSM met heel de reeks gaat komen (de vraag is alleen WANEER??)
Het is inderdaad een verademing dat we meer tijd tussen de nieuwe modellen gaan krijgen, want teveel nieuw op een korte tijd is enkel nadelig voor de omzet van die merken (als je maar een euro hebt, kan je hem slechts een keer uitgeven)[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Niet veel nieuw belgische locomotieven ???

De type 12 van Olaerts heb ik al besteld, op de 210.019 van Van Biervliet heb ik ook al een voorschot gegeven.

Nu zie ik in MSM dat Marklin op de proppen komt met de 201.011 en een belgische P8. [:p][:p][:p] Likkebaarden, likkebaarden...

Ik zal maar doen zoals bij ons grote voorbeeld : eens flink schrapen in het budget en zien wat ik nog kan bestellen.

Ik wacht nog tot Mehano komt met een type 200 (reeks 51), maar laat dit maar voor volgend jaar zijn.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Arbeco

Mr. Tsjoektsjoek,

Mehano heeft al een type 200 uitgebracht hoor, en wel de 200.058!! Deze heeft wel dubbele koplampen, misschien dat jij de versie met enkele lampen bedoelt?

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...