Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

HO stuwdam

Gestart door Quadran, 20 februari 2008, 13:53:52 PM

Quadran

Hallo

ik ben op zoek naar een constructie, bouwpakket of tekeningen om
een stuwdam te maken.

Het gaat dus over een gebogen muur die tussen twee bergwanden gemonteerd zou moeten worden en waarbij vanonder een soort van elektriciteits centrale staat.
Ook mogen er een aantal buizen zijn die van boven naar beneden lopen...
 

wisselstromer

pola heeft dit ooit gemaakt
die bouwdoos vindt je nog wel ergens op de duitse ebay
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

belair

Ik dacht dat er in het boek van Jacques Le Plat iets stond van een stuwdam, of heb ik het mis?
mvg
Luc

Gerolf

Wel een dammetje, maar geen stuw.
Op de H0-gelijkstroombaan van MTD hebben ze een dam gemaakt met elektriciteitscentrale.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

citaat:
Geplaatst door Quadran

Het gaat dus over een gebogen muur die tussen twee bergwanden gemonteerd zou moeten worden en waarbij vanonder een soort van elektriciteits centrale staat.




Stuwmeer, dam, electriciteitscentrale... Het lijkt een mooi thema voor landschapsinvulling. Totaal niet spoorgebonden, op misschien een 'logistieke' aftakking naar de centrale na, en dat hoeft ook niet; maar dat lijkt me een hoop plaats te gaan innemen.
Hoe zie je dat?

luc.

Peter

Vroeger had Pola in H0 een stuwdam met elektriciteitswerk. Ik weet niet of dit onder de naam Faller ook is uitgebracht.
Met vriendelijke groeten
Peter