OVB M1 en K1 rijtuigen

Gestart door Peter, 18 februari 2008, 15:29:17 PM

Peter

Een paar nummers geleden stonden er twee uitgebreide artikels van Guy Holbrecht in MSM (nr. 64 en 65)
Deze mooie rijtuigen (wagens, wagons??) verdienen volgens mij veel meer aandacht.
Daarom ben ik begonnen de bouwset van de M1 een gekleurder en meer gedetailleerd interieur te geven.
Een aantal foto's had ik al (van SC Maldegem) en nog meer uitleg heb ik intussen al gevraagd en ook via deze weg vraag ik het nog eens.
De bedoeling is ook de (kleine) tafeltjes aan de ramen met ingebouwde asbak, gordijnen enz. weer te geven.
Eventueel wil ik dit (indien er vraag is) een artikel in MSM aan wijden. Ik weet dat er jaren geleden al eens een artikel over de K1 is geweest maar het interieur in niet bepaald hetzelfde gebleven door de jaren. De nabootsing die ik voor ogen heb is tijdperk III met in tweede klas houten banken, gedeeltelijk al met kunstleren banken.
Dus wie informatie heeft mag die altijd aan mij (en op het forum) doorspelen.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

In nederlands limburg heb je een toeristische spoorlijn nl de miljoenen lijn die rijden met K1 rijtuigen dacht ik, het interieur hebben ze origineel gelaten,
zie ook http://www.zlsm.nl/materieel.php?item=rijtuigen&taal=

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Bedankt Jan, maar er staat slechts een foto van het interieur van een K1 rijtuig, en die had ik al.
Dus we blijven zoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Misschien heb je hier iets aan:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Oei oei, dat zijn vage herinneringen... uit vervlogen tijden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Gerolf ik vraag mij af of dit K-rijtuigen zijn, eerder M-rijtuigen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Dat was ook Peter's vraag: Interieur van M1-rijtuigen.
(de K1 was ooit al beschreven in MSM)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

op de franse forum geantwoord [;)]