Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Beernem onder de sloophamer

Gestart door belair, 18 februari 2008, 08:32:04 AM

belair

Deze morgen las ik in Het Laatste Nieuws dat het station van Beernem binnen korte tijd tegen de grond gaat voor een modern complex. Er komen ook vier sporen i.p.v. de twee momenteel.
Enige tijd geleden wou ik enkele foto's van dit station gaan nemen maar door tijdgebrek is het er niet van gekomen, is zal maar tijd moeten vrij maken als ik er nog wat wil van maken.:(
mvg
Luc

Michiel

Luc, ik leef met je mee. Langs lijn 124 is het al niet beter. Waarschijnlijk (ik heb er nog niets over gelezen of zo, maar toch...) gaan hier ook een hoopje stations tegen de vlakte. Het station van Linkebeek is al jaren gesloten, degoutant smerig en beklat. En zeggen dat dit een vrij nieuw stations was dat bijna nooit gebruikt is geweest. Holleken en De Hoek zijn al verdwenen. Kalevoet en Waterloo zijn in een tragische toestand, en in Eigenbrakel gaat schijnbaar het nieuwe station ondergronds met een parking erboven. Ik vrees ervoor dat alle stations op deze lijn tussen Brussel en Eigenbrakel zullen verdwijnen, alles in het teken van de vooruitgang. Ik neem nu nog foto's van wat overblijft.

En zeggen dat na 40 jaar investeringen in super-snelle treinen, krachtige lokomotieven, verdubbeling van sporen, dubbeldekkers, informatisering van het verkeerbeheer en afschaf van al die vervelende kleine haltes, we er een half uur langer over doen om op het werk te geraken dan toen. [:0]

Lang leve de stoomtrein!!!!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

belair

"De stoomtrein", Michiel toen was het leven nog wat rustiger.[:D]
Vooruitgang is niet altijd even goed [:(], maar soms moet het wel.
mvg
Luc

janjozef

Hoe spijtig ik als stoomliefhebber dat allemaal vind, toch moet men zich realiseren dat als ze dat vroeger ook allemaal gezegd hadden we nog steeds in holen zouden wonen, zonder treinen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

Hoe spijtig ik als stoomliefhebber dat allemaal vind, toch moet men zich realiseren dat als ze dat vroeger ook allemaal gezegd hadden we nog steeds in holen zouden wonen, zonder treinen



Dan zouden we nu toch gewoon modelholbanen maken![;)][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Tom

Is het station van Beernem niet onlangs gerestaureerd?
Ik kan met ook vergissen met het station van Oostkamp.
Daar moeten de sporen ook nog verdubeld worden, maar hoe ze dat met het station zouden oplossen wisten ze nog niet.
Tom

B 52

Het station van Oostkamp heeft een tijdje geleden inderdaad een nieuw laagje verf gekregen (aan de buitenkant).

Gezien dit stationnetje moet wijken voor de ontdubbeling van de lijn, zal men dit verplaatsen naar de omgeving van het zwembad van Oostkamp, een kleine kilometer verderop (heb ik me laten vertellen).

Ze kunnen het ofwel,
- steen per steen afbreken en ergens anders weer opbouwen;
- in z'n geheel (je weet wel, op z'n Amerikaans) verplaatsen.

De tijd zal het uitwijzen.

Grtn v/e ex-seingever 1e Klasse - Blok 49 - Oostkamp

Tom

Het station verven wetende dat het toch weg moet of verplaatst wordt lijkt mij nogal een onlogische beslissing, maar zo zijn er wel nog meer geweest zeker bij de NMBS. [8D]
Tom

B 52

Ik werk nog niet zo lang voor den Yzerweg,
maar de dingen die ik al gezien heb...[:0]

Ik ken een website van een treinspotter met daarop foto's van het station Oostkamp.  Kan/mag ik die hier plaatsen?

doomslu

citaat:
Geplaatst door B 52

Ik ken een website van een treinspotter met daarop foto's van het station Oostkamp.  Kan/mag ik die hier plaatsen?

Plaats de link hier gerust.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *