Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Intellibox "RESET"

Gestart door Iebor, 14 februari 2008, 10:35:22 AM

Iebor

Een tijdje terug vroeg ik jullie een oplossing te zoeken voor een probleem van een Intellibox. Inmiddels heeft betreffende gebruiker een ander systeem in gedachten voor zijn baan (Tams of Rautenhaus). omdat de service van Uhlenbrock hem zeer teleur stelde. Ik ken beide niet maar nu lees ik steeds vaker in diverse fora over het probleem van die reset bij de IB. Kan dit ook optreden bij het Twin-center. Ik weet dat de Intellibox een multi systeem is en het Twin-center niet. Kan het daarmee te maken hebben. M.a.w. zijn er gebruikers van het Twin-center die deze reset toestand al eens hebben gehad?

Klaas Zondervan

Twincenter is ook multiprotocol. DCC, FMZ en Selectrix.
Bij Twincenter heb ik nog nooit van spontane resets gehoord.

Rautenhaus werkt met het Selectrix protocol. Dat lijkt me niet echt aanbevelenswaardig als je overnieuw gaat beginnen.

Iebor

Tja, je hebt gelijk maar met dat multiprotocol bedoelde ik specifiek de mogelijkheden van de Intellibox. Twin-center is allen voor gelijkstroom, toch?

Peter

Het belangrijkste verschil tussen de Intellibox en het Twin center is dat de IB Motorola kan sturen en het TC kan FMZ
FMZ wordt enkel door Fleischmann gebruikt, en Motorola meestal door M?rklin, maar dat heeft niet met gelijk of wisselstroom te maken. Digitaal is altijd wisselstroom
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Iebor

Twin-center is allen voor gelijkstroom, toch?
Iebor, het onderscheid tussen gelijkstroom en wisselstroom is bij digitaal grote onzin. Lees dit draadje eens, daar wordt het allemaal uitgelegd.

Iebor

Okee, gelijkstroom bij digitaal bestaat niet, da's duidelijk DCC dus. Is er nu iemand die antwoord heeft op mijn oorspronkelijke vraag?? Het ging over die spontane resets van de Intellibox en of die ook bij het Twin-center voorkomen?

INFO

Dat probleem deed zich toch alleen voor als de Intellibox op een andere manier werd aangesloten, daar hebben wij verder niets meer over gelezen, of de aanwijzingen door ons gegeven effect hebben gehad.

Dus geen reactie, geen antwoord.

Dus waarom er nu weer een nieuw draadje geopend wordt door over hetzelfde snap ik ook niet.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door Iebor

Okee, gelijkstroom bij digitaal bestaat niet, da's duidelijk DCC dus. Is er nu iemand die antwoord heeft op mijn oorspronkelijke vraag?? Het ging over die spontane resets van de Intellibox en of die ook bij het Twin-center voorkomen?



Daar is het lange antwoord JA op.

Het korte antwoord is de Intellibox en het Twin-Center zijn technisch gelijk.

Verder is het Twin-Center net zo multi-protocol als de Intellibox.

Twin-Center

FMZ
DCC
Selectrix

Dus drie verschillende digitale formaten welke ogenschijnlijk gelijktijdig op het zelfde spoor bedreven kunnen worden.

Intellibox

Motorola
DCC
Selectrix.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Waarom ik dit draadje begonnen ben? Het ging niet over het probleem wat ik eerder aankaartte. Dat probleem is nu opgelost. Intellibox in prullenbak, heb ik vernomen. Aangezien in de aankondiging van de nieuwe intellibox van INFO een reactie stond van "zijn we dan misschien eindelijk van die reset af" o.i.d. vroeg ik mij af of het Twin-center dit probleem ook had. Tot nu toe ben ik daarvan verschoond gebleven maar er zouden mensen kunnen zijn met een Twin-center die wel met dat probleem te maken hebben gehad en ik had graag die mensen gehoord en niet de bezitters van de Intellibox. Helaas helaas. Ik stop hiermee dit draadje om herhaling van feiten te voorkomen.

INFO

Iebor, als het op deze manier moet, dan verspil ik mijn tijd en ervaring hier niet verder meer aan, dus je bekijkt het verder maar.

Mvg
WIM ROS.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door Iebor

Okee, gelijkstroom bij digitaal bestaat niet, da's duidelijk DCC dus. Is er nu iemand die antwoord heeft op mijn oorspronkelijke vraag?? Het ging over die spontane resets van de Intellibox en of die ook bij het Twin-center voorkomen?



Daar is het lange antwoord JA op.

Het korte antwoord is de Intellibox en het Twin-Center zijn technisch gelijk.

Verder is het Twin-Center net zo multi-protocol als de Intellibox.

Twin-Center

FMZ
DCC
Selectrix

Dus drie verschillende digitale formaten welke ogenschijnlijk gelijktijdig op het zelfde spoor bedreven kunnen worden.

Intellibox

Motorola
DCC
Selectrix.



Hoi Iebor, ik denk dat INFO je hier wel degelijk  een antwoord op heeft gegeven hoor.[;)]

Maar zelf heb ik het nog niet meegemaakt met mijn Twin-Center.

Iebor

Verontschuldiging aan INFO[V]. Ik weet dat je gelijk hebt, je hebt vaak, zo niet altijd gelijk, daar ging het mij niet om. Ik vind zijn reactie dan ook niet geheel op zijn plaats maar goed het zij zo. Wat ik graag wilde was dat Twin-center bezitters hun reacties zouden geven. Immers van de Intellibox weten we het. Ook in andere fora wordt hierover gesproken (de gelukkigen daargelaten) Als eerste geeft Ervin dus een antwoord waarop ik hoopte.

erik de noorman

Niet alle IB hebben dat probleem. Die van mij die werkt perfekt en daar hangt toch het een en ander aan.

Erik