Station Antwerpen Linkeroever

Gestart door erwin, 13 februari 2008, 20:31:31 PM

erwin

Beste collega's,

Voor een nieuw bouwproject ben ik op zoek naar documentatie over het station van Antwerpen linkeroever. Wie kan mij helpen met foto's, postkaarten, sporenplan of teksten over dit station. In Modelspoormagazine 32 werd reeds een heel artikel geschreven door Guy Van Meroye. Hieruit kan ik al heel wat info halen, maar heb toch nog meer gegevens nodig.
Wie kan mij kopies van foto's bezorgen?
Alvast dank bij voorbaat.

Peter

[:D]Hargh, Antwerpen Linkeroever [:0][:0][:0] de nagel van mijn doodskist!!
Dit was het station waar ik aan wilde beginnen, doch dokumentatie bijna nihil.Hierbij de lijst:
NMBS twee foto's
Herman Welter van GVA:3 foto's waarvan twee dezelfde als hierboven.
MSM: idem dito. + een summier plan.
Stad Antwerpen :  NIETS
Imalso (verantw.voor de Linkeroever) NIETS
Ondanks mijn goede relaties bij de NMBS:  NIETS
In het boek Antwerpen op het spoor staat een foto (zie Herman Welter)
Erwin, ik wil je gerust helpen maar het resultaat is magertjes.
Stuur me maar een PM, dan kunnen we rustig afspreken.
PS: mijn echtgenote woonde voor ons huwelijk net om de hoek van dat station. (en ik had toen geen oog voor dat station, maar [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Ik merk precies dat ge achteraf spijt hebt, dat ge nu liever had dat ge naar het station had gekeken [:I]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

jeroen

Erwin,

Ik ben eind vorig jaar naar t station Antwerpen Linkeroever geweest en heb er wat fotos genomen van de huidige situatie.
Indien je dit kan gebruiken kan ik de foto's (een vijftal)eventueel naar jouw mailadres doorsturen.

Ben zelf de Koninklijke Halte van het paleis van Laken aan het nabouwen maar ??n van de opties was oorspronkelijk het station van Linkeroever.

In spoorweg journaal nr. 147 staat er een artikel met als titel : "35 jaar treinen onder de schelde", en daarin staat er wel ??n en ander over in.

Groeten, Jeroen.

Peter

Het huidige,buiten gebruik zijnde station (eigenlijk slechts een stopplaats) is niet HET station dat bedoeld wordt. Deze halte gelegen aan de Katwilgweg (en Gazet van Antwerpen) is al verschillende jaren buiten gebruik.
Het vroegere (eind) station gelegen aan de Beatrijslaan, hoek Paul van Ostayenlaan werd (ik dacht) in 1972 afgebroken en de sporen weggehaald. Op die plaats staan nu huizen en een kerk en is van dat station NIETS meer overgebleven.
Met vriendelijke groeten
Peter

jeroen

Ik weet niet of je nog op zoek bent naar foto's over station linkeroever aan de beatrijslaan, of je hebt de volgende webpagina ook al gezien of zo, maar ik vond het volgende :
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=29666474

groeten, jeroen

ik zoek zelf nog foto's van de halte aan de katwilweg van toen het stationsgebouwtje er nog stond...

Peter

Jeroen, bedankt voor de link.
Er staan inderdaad prachtige foto's op, die ook voor anderen hier  op het forum zeer interssant zijn. Gerolf????[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik heb die link ook bekeken, Peter. Zeker de moeite [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Af en toe is er een brave ziel die mij een foto of informatie bezorgd van het station en zijn omgeving.
In dit geval is het een "zeldzame" foto van de Bailley-brug, die het spoor-emplacement volledig overspande. Soms is deze brug heel vaag op bestaande foto's te zien. Hierbij dus een duidelijker opname;

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

en, Peter, ga je die brug nabouwen? [:p] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gerolf schreef:

citaat:
en, Peter, ga je die brug nabouwen?  

Waar is mijne Valium??[:D][:D][:D][:D]

Met vriendelijke groeten
Peter

jeroen

Zou er iemand foto's hebben van het stationsgebouwtje dat bij de halte van Linkeroever stond (Katwilgweg)?
Naar het schijnt zouden er nog foto's van station Linkeroever (Beatrijslaan) uithangen in het cafe vlakbij de ingang naar de Sint-Anna voetgangertunnel...
Jeroen

Peter

Vroeger wel, maar dat waren de gekende foto's [:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter