Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Ebay Olaerts type 10

Gestart door Peter, 13 februari 2008, 13:54:10 PM

janjozef

ik zal morgen toch dit artikel in het oog blijven houden, je weet maar nooit, een type 10 van mistaat niet op mijn baan (alhoewel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

SuSke

bij ons is't gewoon ieder de helft van de koek (hoewel mijn stuk toch beduidend groter blijkt te zijn [:I])
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Heb er vanmorgen op de Olaerts stand in Merksem nog een in mijn handen gehouden (een type 10 [:D])maar ik moest hem terug neerzetten van mijn echtgenote. Als troost mocht ik wel een folder van de type 12 meenemen[:I][8)]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

blijft echt een stuk om van te likkebaarden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kris

Mijn madam heeft meestal een meewarig lach op haar gezicht als ze mij
de naam Olaerts hoort vernoemen of als er een reclamefolder van hem in de bus valt. Ik heb dus niet aan de drang kunnen weerstaan om zijn messingmodellen van type 01-29-10-55 aan te schaffen , type 12 in HO had ik nog niet , na lief te vragen heb ik type 12 in spoor O aangeschaft.
Ik vergeet het gezicht van mijn vrouw niet meer als we in Blankenberge vorig jaar naar het prototype gingen kijken ( hij was dan al besteld) en er een ander koppel naast ons kwam staan waarbij de vrouw nogal ferm zei (nadat ze de prijs zag) dat haar man er niet moest aan denken om zo iets te kopen.

janjozef

resultaat 810?, de koper zal gelukkig zijn is goedkoop voor wat het is, de verkoper iets minder vrees ik, maar was toch nog boven mijn budget

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

LockyLuke

is serieus gezakt in waarde. de aankoopprijs was 1300 euro,
de verkoper zal inderdaad niet content zijn[:(!]
 

Anarchy

Dus hij is weggegaan voor in de 500?? Pff als verkoper verkoop je toch niet zo zwaar onder de prijs? [V]

Peter

Ben er niet zeker van of hij voor die prijs is weggegaan. Dikwijls gebeurt het dat zij een "stroman" laten bieden om de prijs op te drijven. Lukt het niet heeft die stroman toch het hoogste bod en het model dat direkt terug naar de verkoper gaat. Op die manier verliest hij of zij enkel de Ebay kosten.
Let wel, ik zeg niet dat het hier zo is,maar een veschil van 500 euro onder de prijs is toch wel een heel groot verschil.
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Heeft alleen Olaerts het type 10 uitgebracht of bestond dit model ook van Jocadis (DJH) ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Luc, zowel Jocadis als H?nerbein in Aachen hebben/hadden een model van de type 10, maar het verschil is wel redelijk groot.
Ik heb zelf die van Jocadis gebouwd voor iemand en volgens mij lijkt deze zijn ketel forser dan die van Olaerts. Die van H?nerbein is al vele jaren geleden uitgebracht en dus ook al lang niet meer te koop en baseerde zicg op een onderstel van (ik dacht) een Duitse baureihe 01 of 03.
Die van ebay is (op de foto's) wel degelijk het Olaerts model
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Peter, bedankt voor de info.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Johnnytrein

Ik heb dat altijd een rare loc gevonden zo met dat platform vooraan is dat om een of andere pipo [V] te laten optreden in het station [:D]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Er is een tijd geweest dat een aantal loks van het type 10 een eenpersoonskabine rechts (in rijrichting gezien) op dat platform hadden staan, net voor het gaanpad. Deze werden gebruikt (dacht ik) om tijdens de rit de toestand van de sporen te kontroleren e.d.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

In het boek van Max Deli "Stoom volume II" zijn een paar fotos te vinden van het type 10 (toen nog type 45) met een inspectiecabine vooraan op het platform.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)