Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Liliput Wien enz

Gestart door Jean, 09 februari 2008, 11:35:56 AM

Jean


Wie kan inzicht verschaffen in de historie van modellen van Liliput.
Ik kom de naam 'Liliput Wien' wel eens tegen. Daarnaast heb je ook nog 'Liliput Bachman', 'Liliput Austria' en misschien nog wel meer.
Hoe worden deze namen correct in de tijd geplaatst? En in welke tijd?

Ik weet dat de oude Liliput modellen (jaren '70?) verpakt waren in een houtkleurige verpakking. Tegenwoodig is het blauw of wit?    

Ben benieuwd,
Jean

Gerolf

Liliput Bachmann lijkt me de recentste ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

In de jaren 60was liliput een oostenrijse modeltrein firma.
Ze maakte voor die tijd mooie modelen van duitse en oostenriijkse loks.
De technisch kwaliteit was niet altijd super.
Ze waren gevestigd in wenen,oostenrijk (wien)(austria)
In ongeveer 1980 was het uit met liliput er was geen geld meer.
Na wat gezwerf over de markt heeft bachman alles op gekocht en in 1985 was liliput weer als merk terug.
Sindsdien worden de treinen uitsluitend in china gemaakt maar verkocht onder het merk liliput.
De kwaliteit is op dit moment goed (uitzoderingen heeft elke firma)
wim

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jean

Uit welke periode stammen locs (en wagens)die in een witte OVP zijn verpakt?

ronald felix

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Uit welke periode stammen locs (en wagens)die in een witte OVP zijn verpakt?



De meeste witte dozen heb ik uit de eind zeventiger begin 80 er jaren : de  badische wagons, de ETA en de VT06.

groetjes
Ronald

Peter

Heb nog ergens een heeeeeeeeeeeeeeel oude Liliput katalogus liggen (zilverkleurige omslag met een foto van ??)  zal hem een zoeken en inscannen voor op het forum te plaatsen. In die tijd waren de dozen van Liliput donkerbruin (zag er uit als hout maar was karton)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

citaat:
Geplaatst door Peter

Heb nog ergens een heeeeeeeeeeeeeeel oude Liliput katalogus liggen (zilverkleurige omslag met een foto van ??)  zal hem een zoeken en inscannen voor op het forum te plaatsen. In die tijd waren de dozen van Liliput donkerbruin (zag er uit als hout maar was karton)



Nou graag, natuurlijk.
Binnenkort verwacht ik een Liliput stoomloc uit die periode binnen te krijgen. Benieuwd of die aan de verwachtingen voldoet.

Jean

Peter

Hier de omslag van deze katalogus.
25 jaar Liliput dus van 1972. De prijslijst met de prijzen in Deutsche mark zit er zelfs nog in.  Een baureihe 38 !!!! koste toen 82,00 DM, dus ong. 40,00 euro [:D][:D][:D]







Edit: prijs aangepast
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

Ben ook wel nieuwsgierig naar de binnenzijde, met name de afdeling 'Duitse stoomlocs'......[:)]