Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Verlichting dimmen

Gestart door rocomotion, 04 februari 2008, 15:08:08 PM

rocomotion

Hallo, ik heb een Roco BR218 loc. uit een startset. Met de F2 functietoets op de MultiMaus kan ik de verlichting dimmen/feller laten branden. Graag zou ik deze mogelijkheid ook op mijn andere loc's gebruiken (DB215 en BR290) Kan iemand mij vertellen welke CV's ik hiervoor met welke waarden moet aanpassen??

INFO

Dat is afhankelijk van het merk en type decoder, dus kijk in de handleiding van de betreffende decoder, daar staat het in, staat het er niet in dan is het bij die decoder niet mogelijk. Er is dus geen standaard voor.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

rocomotion

citaat:
Geplaatst door INFO

Dat is afhankelijk van het merk en type decoder, dus kijk in de handleiding van de betreffende decoder, daar staat het in, staat het er niet in dan is het bij die decoder niet mogelijk. Er is dus geen standaard voor.




Bedankt voor de reactie, de gebruikte decoder is een ESU LokPilot DCC V3.0 in de gebruiksaanwijzing vindt ik wel van alles over het koppelen van bepaalde functies aan functietoetsen maar niets over het dimmen...
Kan het zo zijn dat ik 2 verschillende lichtniveaus moet programmeren en deze dan aan een functietoets moet toewijzen???
(Dit has ik al geprobeerd maar dat ging niet werken, en omdat ik (nog) geen expert ben heb ik de vraag hier geplaatst...

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door rocomotion
[br....de gebruikte decoder is een ESU LokPilot DCC V3.0 in de gebruiksaanwijzing vindt ik wel van alles over het koppelen van bepaalde functies aan functietoetsen maar niets over het dimmen...
CV 116 t/m 120