Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

foto van 5211,5209,5301 en 5402

Gestart door bollen neus, 31 januari 2008, 18:47:52 PM

Tom

citaat:
Geplaatst door bollen neus

bretelschildering met witte cijfers
Welke livrei is dat dan, die naam ken ik niet?
Tom

Mr-tsjoektsjoek

Goe bezig, Eric.
Al een flinke collectie, zo te zien.

Je zal eens een locparade moeten organiseren.

De 5402, dak is verandert, vijfde ventilator is verwijdert, vijfde koplamp is er op gezet en staat uit te drogen van de grond verf. : ik ben dus niet alleen die af en toe eens de zaag zet in een model om het naar mijn eigen voorkeur om te bouwen ?


Arbeco

Nee hoor, ook ik doe er zo af en toe aan mee (dat weet Eric ook!)[:D]
Je kunt de Bolle Neuzen natuurlijk ook in heel veel uitvoeringen (om)bouwen he, daarom is het ook ??n van mijn favoriete locs!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Mr-tsjoektsjoek

Eric, doe je locparade volgende week in Mechelen, daar zal nog wel een hal vrij zijn,...[:D]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Eric, doe je locparade volgende week in Mechelen, daar zal nog wel een hal vrij zijn,...[:D]

Schitterend idee !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Je komt met ??n hal niet toe hoor, als je ziet wat de "Bollen Neus" allemaal heeft omgebouwd, niet normaal, maar OOO zo prachtig!![:0]

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door bollen neus

@ Mr tsjoektsjoek, locparade was in de badkamer, niet in de Nekkerhallen, sorry![;)]

@Doomslu en Ervin, bedankt om commentaar te leveren bij de opgestuurde foto's van de afgewerkte modellen.[:)]

De 5402 is ook volledig klaar met en lichte vervuiling. Nu nog een dubbel tractie uit de jaren '60 en eentje uit de jaren '70.[;)]

Eric, alias bollen[:o)]neus.



Misschien in 2010 in de Nekkerhallen ?

Of ik kan al je foto's in ??n collage kleven, heb ik ook mijn parade van je bolle neuzen ![:D][:D][:D][:D][:D]

lux161

#22


Deze discussie is zeer opwindend!
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

Arbeco

Heeey jongens,

Da's wel toevallig; heb ook een 5209 rondhobbelen hier! Bij mij heeft hij zijn nieuwe cabine inmiddels al gehad:



Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

lux161

#24


Dag,

@Arbeco: waouwww,5209 met nieuwe cabine:zeer,zeer mooie!
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

dgrr57

Op vraag van Eric alias bollen[:o)]neus


dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

@ dgrr57; Patrick bedankt voor de moeite om de foto te plaatsen.[:)][:)]

Ik ben nog van plan een dubbel tractie te maken van de 202002/203002 met de eenvoudige streep en de andere met de eerste schildering , 6 cijfers.Ook de SP472 trein uit 1955 met locnummers 202015/202017 eerste "juiste" schildering te maken. Zal niet meer voor 2008 zijn!![;)]

groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Onlangs op bezoek geweest bij "Bollen neus". Eric, proficiat met je prachtige locomotieven. Ik had reeds foto's gezien van je modellen maar als je ze "in het echt" ziet dan pas ontdek je de vele details die je hebt aangebracht en die elke loc uniek maakt. Dit is modelbouw zoals het moet zijn: de grote wereld in het klein, en daar hoort nu eenmaal heel veel roest en vuil bij. Ik kijk alvast uit naar je toekomstige projecten want ik heb zo'n voorgevoel dat je nog ??n en ander uit je modelbouwhoed gaat toveren. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
MC

teessee

Bollen neus, ik blijf die 202 en 203's prachtig vinden, jammer dat marklin ze niet heeft (enkel dubbeltractie 202007 en 203018; die moet ik mij nog eens zoeken). Zelf heb ik de 4 uitgebrachte types 54 (204008; 5401; 5404; 5408) Ik dacht dat er types 52 in 3-rail te krijgen waren van andere merken maar ik ben er nog nooit toe gekomen daar eens verder naar te zoeken
Tom

GeM

Hallo Tessee,

je vindt er enkele nog zeer vlot op ebay. Roco heeft de .5307, 5205 en 5217 in wisselstroom versie, meestal voor een prijsje te vinden.
De 204005 van roco is er ook in AC uitvoering, de 204007 echter enkel in DC (maar daar kan je een onderstel van een AC onderzetten indien gewenst).
Die 204005 en 204007 zijn echter wel schaarser, dus ook prijziger.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Anarchy

Dit draadje terug tot leven geroepen? [:D] Alvast meteen met een prachtige foto!