Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

combinatie

Gestart door hobbyist, 30 januari 2008, 22:51:26 PM

hobbyist


janjozef

#1
En dan zeggen ze dat er een slecht aanbod van het openbaar vervoer is in Limburg, ze krijgen de stellen met 2 tegelijk [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#2
Een gelijkaardige vreemde combinatie van dubbeldekkers (zonder stuurstand) met een 27 in het midden van de trein heb ik ??n enkele keer op de lijn 124 (Brussel-Charleroi) in de buurt van Eigenbrakel zien voorbijrijden, ongeveer een half jaartje geleden. De normale combinatie was toen een achttal dubbeldekkers met voor en achter een 27. Recent is aan ??n kant de lok vervangen door een stuurstand. (gelukkig niet aan beide kanten).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

#3
Leon, ik denk dat je echt wat meer moet uit je bus komen hoor. [;)]
Deze combinatie rijdt al enkele weken zo rond tussen Leuven en (waarschijnlijk) Hasselt. Dit is een dagelijkse trein, ook in het weekend heb ik hem in Aarschot al zien langskomen.
Ik denk dat dit een trein is die tijdens de piekuren ingezet wordt, want daarbuiten is het meestal een Break of een AM96. Ik kan mij ook vergissen natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

hobbyist

#4
Dit is de eerste keer dat ik deze combinatie zie in Diest. Meestal zijn het braeks en de am stelletjes. Het moet ook juist lukken dat ik het zie tijdens m'n korte pauze. Volgende week dinsdag en woensdag een pauze van een 45 min  in Mol station rond 18h00. hopelijk zie ik dan ook nog iets.

Anarchy

#5
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Leon, ik denk dat je echt wat meer moet uit je bus komen hoor. [;)]
Deze combinatie rijdt al enkele weken zo rond tussen Leuven en (waarschijnlijk) Hasselt. Dit is een dagelijkse trein, ook in het weekend heb ik hem in Aarschot al zien langskomen.
Ik denk dat dit een trein is die tijdens de piekuren ingezet wordt, want daarbuiten is het meestal een Break of een AM96. Ik kan mij ook vergissen natuurlijk.



Niet alle depots hebben reeds kennis genomen van deze combinatie. Het is  veelal Brugge en Hasselt die met deze samenstelling rijden. Als bijvoorbeeld Brussel-zuid een dienst moet doen op deze verbinding word MS96 voorzien. Opleidingen moeten nog volgen.

Jurgen

#6
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Deze combinatie rijdt al enkele weken zo rond tussen Leuven en (waarschijnlijk) Hasselt.


Even mezelf quoten, moet kunnen. [:D]
Vandaag lag Spoorwegjournaal in de bus en jawel, er staat een foto in van deze combinatie tussen Diest en Hasselt. Blijkbaar rijdt deze combinatie tussen Tongeren en Knokke/Blankenberge. Dat weten we dan ook weeral. [:)]

@ Anarchy: Dank voor de info. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bundesbahnfreak

#7
Hallo, ik had er al een draadje aan besteed, foto's getrokken tijdens een van de eerste ritten

Groeten

Rudy

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5513