Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Tillig Rails

Gestart door patricklaan, 23 januari 2008, 19:06:02 PM

patricklaan

Ik wil de slanke wissels van Tillig gebruiken deze zijn deze zijn 12 gr de kruiswissels zijn 15 gr deze kunnen niet aan elkaar gezet worden komen de railsen komen niet meer gelijk uit zijn er ook 12 gr kruiswissels te koop van Tillig.

imghttp://i188.photobucket.com/albums/z13/patricklaan/Tillig-1.jpg/img

Gr
Patrick

Pol

Hoi Patrick,

Wat is je vraag eigenlijk juist? En wat is de bedoeling van de tekening die je bijvoegt?

Pol

EDIT: NA WAT ONTCIJFERWERK KOM IK HIEROP UIT:
Ik wil de slanke wissels van Tillig gebruiken.
Deze zijn deze zijn 12 gr.
D
e kruiswissels zijn 15 gr.
D
eze kunnen niet aan elkaar gezet worden dus komen de railsen komen niet meer gelijk uit.
Z
ijn er ook 12 gr kruiswissels te koop van Tillig?

Ik wil hier nu weer niet het onderwijzerke uithangen hoor, maar probeer wel even leestekens te gebruiken, dat maakt het wat handiger om te lezen.
Niet als kritiek bedoeld, maar als tip!
Dit om strubbelingen met je collega-forumgebruikers te voorkomen![;)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

patricklaan

Pol
Als ik een station maak en begin met een slanke wissel 12 gr daar sluit ik een kruiswissel aan van 15 gr kom ik niet goed uit om de rails recht te leggen.

Het kan wel moet ik de wissel 15 gr nemen maar ik wil graag de slanken gebruiken.
Ik neem aan dat er meer mensen zijn die tillig rails gebruiken .

Patrick

Pol

Merci Patrick,

Nu is het compleet duidelijk wat je bedoelt! Zelf gebruik ik geen Tillig, maar nu ga je vast wel een heleboel reacties krijgen en nuttige antwoorden! Succes ermee! [:)]

Groeten
Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

Patrick, dat probleem heb ik ook. De EW3 (art 85351 en 85352) hebben inderdaad een hoek van 12 graden aan het einde (het puntstuk is 9 graden). Aangezien ik die wissels in bouwpakket koop kan ik dat oplossen door de rails iets verder te verbuigen tot 15 graden. Bij een kant-en-klare wissel zal dat waarschijnlijk ook wel kunnen.
Een andere oplossing is om op die plaats een andere wissel te gebruiken die wel een hoek van 15 graden heeft. Bijvoorbeeld de EW1 (art 85341 en 85342), die heeft een puntstuk van 11 graden, en EW2 (art 85321 en 85322), die een puntstuk heeft van 15 graden en is duidelijk minder slank.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Een kort stukje Flex-rail tussen EW en DKW plaatsen. 70mm lang geplooid op straal 1350mm om een bijkomende afzwaai van 3? te krijgen.
Wel opletten want de tussenafstand tussen je sporen wordt dan groter.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Het eenvoudigste is een Roco (enkelvoudige) kruiswissel te gebruiken uit hun reeks "Roco-line" zonderbedding. In de Duitse Miba zijn al een aantal artikels over deze verbinding gepubliceerd en er is zeer weinig verschil tussen beide.
Het Roco nummer is 42493 en de aanbevolen verkoopprijs 39,30 euro
De hoek is 10? dus een miniem verschil, en door het inzagen vaan een aantal bielsen (langs onder h?) gemakkelijk bij te plooien.
Met vriendelijke groeten
Peter

INFO

Ik denk dat je gewoon de 15gr wissels daarbij moet gebruiken.
Denk dat er in het grootbedrijf ook geen slanke wissels en kruiswissels gebruikt worden.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door INFO

Ik denk dat je gewoon de 15gr wissels daarbij moet gebruiken.
Denk dat er in het grootbedrijf ook geen slanke wissels en kruiswissels gebruikt worden.




leg eens uit wat je hiermee bedoeld.
elke wissel die wij gebruiken is nog geen eens gelijk aan een echte wissel laat staan slanker.
Inderdaad zijn engelse wissels bij de DB niet geliefd in het hoofd spoor.

wim

INFO

Ysbeer,

Je hebt je eigen vraag beantwoord.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

fredvervoort

Best leuk dat je Tilligwissels gaat gebruiken. Ik heb slechts ??n probleem met Tillig: waar kan je ze krijgen? Want - nu bijna een jaar geleden - hebben wij voor de club 25 wissels besteld en die worden maar niet geleverd.
Wanneer jij aan die wissel kan geraken, laat het mij dan weten waar je dat gelukt is.
Fred

patricklaan

Fred

Bij conrad zijn ze te bestellen.
213409 - 89 H0 Elite-C83 85351 Wissel 12? EW3 rechts

Patrick

Frank_N

@ Knut:

.......Kijk ook eens naar de baan van mijn zoon: http://www.mijn-rhb.com/Sertig/sertig_nl_foto.htm

Ze zeggen weleens: de appel valt nooit ver van de boom.
Man man man...........WOW [:0] Geweldig Wim!!
Groet van Frank