Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

probleem besturing 60924 mfx door ecos-controller

Gestart door teessee, 14 januari 2008, 20:07:28 PM

teessee

Ik heb recent een oude locomotief 3066 laten ombouwen door middel van de marklin set 60924. Ik wil deze loc besturen met mijn ecos. Dit gaat tot op zeker hoogte maar de loc rijdt vrij traag en ik kan de optrek- en afremvertraging niet instellen. Als ik de loc op het programeerspoor plaats krijg ik de melding "decoder ondersteunt NMRA directe mode niet, selectrix proberen" Het inlezen van de decodergegevens gaat zo nog even verder en wordt schuinbaar juist afgerond. Hierna kan ik terug met de loc rijden op het gewone spoor maar nog altijd aan een zeer lage snelheid. Ben ik verkeer door te denken dat De mfx-decoder toch motorola formaat is? De decoder terug naar de fabrieksinstellingen zetten gaat ook niet gezien ik daarvoor de functie acht moet gebruiken en deze is niet te zien op het scherm van de ecos?? (ik moet er wel bij vermelden dat ik de ecos nog maar een paar weken in mijn bezit heb en dus nog aan het proberen ben)
Tom

INFO

MFX wordt door je ECOS niet ondersteund.

De decoder daarintegen ondersteund geen DCC en ook geen selectrix, die ondersteund alleen Motorola en MFX.

Dus als je centrale geen MFX ondersteund is hij alleen via het motorola formaat aan te sturen. En ook volgens die methode zoals aangegeven in de handleiding te programmeren.

Persoonlijk denk ik dat je een verkeerde decoder keus hebt gemaakt, bij de mogelijkheden van en voor je centrale.

Een DCC met Railcom was een betere keus geweest.

Alleen de waarheid ligt in het midden.