Mehano - type Sggmrss

Gestart door mini-bs, 09 januari 2008, 23:41:26 PM

mini-bs

Mehano brengt een boel Sggmrss?90 wagens uit. Iemand een idee in welk tijdperk deze te situeren zijn, jaren 90 misschien ?
Of zijn die gekoppelde wagens eerder van recentere uitvoering ?

 

mini-bs

Ik vermoed zelf dat ze in 2000 gebouwd zijn en dat die 90 op de maximum  tonnage die ze aankunnen slaat.
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Mehano brengt een boel Sggmrss?90 wagens uit. Iemand een idee in welk tijdperk deze te situeren zijn, jaren 90 misschien ?
Of zijn die gekoppelde wagens eerder van recentere uitvoering ?





90 is het aantal voet (90' dus). 90 tonnage zou wat weinig zijn voor een zesasser [:)]
Er kan dus 2x 45' op de wagen

groeten Sicco

mini-bs

bedankt Sicco ! Heb je toevallig geen idee sinds wanneer dergelijke type wagen bestaat ?
 

linuxstecheltje

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Mehano brengt een boel Sggmrss?90 wagens uit. Iemand een idee in welk tijdperk deze te situeren zijn, jaren 90 misschien ?
Of zijn die gekoppelde wagens eerder van recentere uitvoering ?





even terzijde, weet er iemand wat de minimum boogstraal is om deze door de bochten te laten rijden.
ik heb nogal wat R1 rails van marklin en gebogen wissels, kunnen deze wagons deze bochten aan?
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

Jurgen

citaat:
Geplaatst door linuxstecheltje

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Mehano brengt een boel Sggmrss?90 wagens uit. Iemand een idee in welk tijdperk deze te situeren zijn, jaren 90 misschien ?
Of zijn die gekoppelde wagens eerder van recentere uitvoering ?





even terzijde, weet er iemand wat de minimum boogstraal is om deze door de bochten te laten rijden.
ik heb nogal wat R1 rails van marklin en gebogen wissels, kunnen deze wagons deze bochten aan?




Dat zou ik nu eerlijk gezegd ook eens willen weten. Op het eerste zicht zou dit geen probleem mogen zijn, maar je weet nooit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.