Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Misschien is dit iets voor U.

Gestart door INFO, 08 januari 2008, 12:00:23 PM

INFO

Hi,

Een stroomdetectie print voor 16 secties. Te gebruiken bij alle terugmeldsystemen.
imghttp://83.83.69.50/bnls/sd16.jpg/img

Na heel veel pogingen is het dan toch gelukt een S88 met stroomdetectie op een halve eurokaart 10 x 8 cm dus.

imghttp://83.83.69.50/bnls/S88SD16cncept.jpg/img
Alleen de waarheid ligt in het midden.

quf

Dat ziet er zeer professioneel uit.[:0]

Frank

pabe

Dag Wim,

mooie print..., proficiat!

- wat is de voedingsspanning ?
- welk niveau hebben de uitgangen ?

groetjes,  Paul

INFO

Wat wil je precies weten Paul, ik snap je vraag niet.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

wim
Nu ik nog eens goed kijk zie ik dat het twee verschillende printen zijn.
Ik zou wel belangstelling hebben voor de eerste print,heb jij die in de verkoop.
Ik rij analoog en bij stilstaande loks (wagens)loopt er circa 1mA
(hulpspannig 18 volt dc,weerstanden 18 kOhm per wagen of lok )
Welke stroom kan de opto dan ongeveer leveren (vol open)
Welke spanning kan de opto uitgang hebben.

Oja en was kost de print ??

wim ysbeer

INFO

Hierin staat alles wat je wil weten.
http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/150000-174999/153612-da-01-en-Optocoupler_ILQ620.pdf

Prijs is nog niet bekend, is ook nog niet in productie, alleen bij voldoende belangstelling wordt hij gemaakt.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

pabe

Hi Wim,

ik wou gewoon weten:

- voedingspanning print
- niveau logische uitgangen.  ( 5 V TTL, 12 V Cmos, .....)

groetjes, Paul

PS: 'tis dat ik nog moet beginnen aan mijn baan/modules, maar later niet voor verrassingen wil staan ivm spanningen/niveaux etc.


INFO

Paul,

Voedingsspanning is door het digitale systeem vastgelegd, voor de S88 connectie op 5V. De rest is op railspannings niveau, zoals het bij stroomdetectie gebruikelijk is.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Misschien ook nog een optie, de bezetmelderprint van Floodland (BMD 16SD). Ze kosten 23 Euro per stuk, exclusief componenten natuurlijk maar die zijn bij Conrad te koop. Ik heb er inmiddels 7 en ik ben erg tevreden over de werking. Werken wel met de S-88 bus, misschien een nadeel voor sommigen. Maar niet voor mij. Ik heb wel een aantal aanpassingen uitgevoerd daar die 2 x 8 aansluitingen wel heel dicht op elkaar staan.Nu hebben de printen bij mij 1 voeding (vanaf het Twin-center en schroefaansluitingen voor de bezetmeldingen. De site waar de print te bestellen is: http://www.floodland.nl/aim/info_bmd16_sd_1.htm

Klaas Zondervan

Iebor, die print van Floodland is functioneel precies hetzelfde als de print van Wim.
Het verschil is dat Wim kans heeft gezien om het op een halve eurokaart te krijgen, waar floodland een hele kaart nodig heeft.
Zal waarschijnlijk ook in de prijs merkbaar worden.

INFO

Iebor,

Deze print is heel stuk kleiner, heeft een schroefverbinding en slechts twee draden voor de railspannings voeding, verder 1 draad per meetsectie, i.p.v van de 2 bij de BDM16SD. Verder is de basis een volledige en dus volwaardige S88. Met een mogelijkheid om de ultieme keerlusschakeling op eenvoudige wijze aan te sluiten.

Dus een stuk makkelijker in het aansluiten. Voor de prijs kijk op www.people.zeelandnet.nl/rosoft
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Ik gaf ook geen reactie om lullig te doen maar er bevinden zich meer bouwers op dit gebied en dat wilde ik aangeven. Meer niet.

Klaas Zondervan

Iebor, op mij kwam je reactie in eerste instantie over alsof je iets heel nieuws had ontdekt.
Vooral je opmerking "ik ben erg tevreden over de werking" droeg daartoe bij. Dat verbaast me niet. Als je het internet een beetje afschuimt vind je inderdaad nog veel meer hobbyisten die zulke printen hebben gemaakt. En ze werken allemaal met hetzelfde schema en met dezelfde IC's. Dus als er ??n goed werkt, dan doen de andere dat ook.

Iebor

Iets nieuws ontdekt, tja dat is wel zo als je nog niet zo lang met deze hobby bezig bent. Elke dag ontdek ik nieuwe dingen op modelbouwgebied die voor de meesten van het forum allang oud nieuws en gesneden koek zijn. Toen ik zag wat een kant en klaar exemplaar kostte en bij toeval op de site van Floodland kwam (nog niet zo lang geleden) zag ik deze printen. Al met al kosten ze opgebouwd en al ongeveer 45 Euro maar dat t.o.v. de 5233 van Viessmann met de dubbele hoeveelheid aansluitingen. Ik zag ook dat de getoonde printen een aantal gelijke componenten heeft, dus de werking zal niet veel uitmaken. Maar mijn opmerkin betrof een vraag van iemand die vroeg wat ze zouden gaan kosten en daar heb ik eigenlijk antwoord op gegeven, omdat op dat moment de prijs nog niet bekend was en dat er nog geen geproduceerd was. Nu blijken de printen waar Info het over had goedkoper zijn dan die ik gebruik en dat kan en mag natuurlijk. Maar ik kende deze print niet voordat deze topic werd gestart.

INFO

Iebor, dat jij deze printen niet kent, is ook niet zo heel erg vreemd, 6-1-2008 bestonden ze zelfs nog niet op papier. Op dit moment worden de eerste examplaren geproduceerd, pas rond 30-1-2008 zal de eerste hier in huis het daglicht zien.
Dus van daar de vraag, is dit iets voor U?

Mvg

INFO
Alleen de waarheid ligt in het midden.