Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Programma voor baanontwerp

Gestart door n/a, 06 januari 2008, 23:41:49 PM

n/a

Hallo vrienden,

Ik ben nu zo ver dat ik ga beginnen met een n-baan. De kamer is (bijna) helemaal klaar, de tafels zijn in de maak en alleen de vloerbedekking moet er dan nog in. Nu weet ik dus eindelijk de juiste afmetingen voor de baan en wil deze gaan ontwerpen. Hiervoor wil ik kiezen tussen de programma's winrail en wintrack. Heeft er iemand ervaring met de verschillen tussen die beide? Het gaat mij niet zozeer om het prijsverschil maar meer om het gebruiksgemak.

renstimpie

Ik heb geen ervaring met beide programma's Maar DRail is ook een programma dat heel gemakkelijk te gebruiken is.

Groetels

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

modelbaanHO

Ik gebruik Winrail (versie 5.0) en ben daar tevreden over. Het programma is vrij eenvoudig te gebruiken voor het tekenen van een sporenplan. Het heeft echter een nogal bizarre functie voor het defini?ren en copi?ren van eigenschappen (vb. kleur van de rails, aanpassen van scheidingsstreepje tussen de rails etc.). Dat het mij niet goed lukt om deze functie te gebruiken kan ook aan mezelf liggen. Het programma beschikt over een 3d functie, maar dat kan volgens mij veel beter.

Ik veronderstel dat in de hudige versie (8.0 voor de Nederlandse versie en 9.0 voor de Duitse versie) er een aantal zaken zullen verbeterd zijn.

Vergelijken met Wintrack kan ik niet. Maar wanneer ik terugkijk naar een artikel in Eisenbahn Journal van enkele jaren geleden dan is in dat programma de functie om in 3d te plannen behoorlijk uitgebouwd.

Van Winrail kan je een demo versie downloaden (www.winrail.nl of www.winrail.com)


Luc.