Figuurtjes Periode/epoche II

Gestart door Pol, 03 januari 2008, 21:48:04 PM

tonycabus

#15
Grappig vond ik die foto ook, en ze heeft verdomd mooie benen imho[:o)][:p]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Pol

#16
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Grappig vond ik die foto ook, en ze heeft verdomd mooie benen imho[:o)][:p]


Dat vinden die mannen in die lok ook volgens mij en wie weet wat zien ze nog [:0][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

#17
Pol, in de, in het andere draadje, vernoemde boeken staan plenty foto's genomen op perrons enz. waar altijd mensen op staan. Dus een ware "fundgrube" voor wat de mensen toen droegen.
Helaas, ook al eens foto's met het haknekruis op de loks en wagens.
We mogen niet vergeten dat fotograferen toen (jaren 1930 tot 1945) niet zo eenvoudig was, en dat je daar toestemming voor moest hebben.
Dus werden er dikwijls foto's gemaakt waarop ook het hakenkruis te zien was omdat ze zo konden zeggen dat het ook "publiciteit" was.
Op foto's die buiten stations genomen zijn zal je dan ook zelden dit hakenkruis tegenkomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

#18
@Peter: Ik heb op http://h1336311.stratoserver.net/bg/?action=galery&thema=64 heel wat foto's gevonden van hoe het eruit zou moeten zien (passagiers op stations en zo...) Verder heb ik zelf ook een collectie boeken rond geschiedenis waar heel wat in te vinden is evenals DVD-documentaires met origineel beeldmateriaal. Ik weet dus wel ongeveer hoe het eruit moet zien, maar ik weet niet goed welke sets van figuurtjes ik daarvoor moet gebruiken vooral voor het spoorwegpersoneel dan!
Ik denk anderzijds dat ik toch eens ooit naar Hoboken moet komen om uw collectie boeken te bekijken, maar momenteel (3 kleine kindjes + renovatiewerken in huis) komt het er even nog niet van. Mag ik je hiervoor ooit eens een PM sturen?

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

modelbaanHO

#19
Heb je al eens een kijkje genomen op deze website www.epoche2.de ?
Zelf heb ik niet heel de website afgezocht maar volgens mij staat er bruikbare informatie op.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pol

#20
citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Heb je al eens een kijkje genomen op deze website www.epoche2.de ?
Zelf heb ik niet heel de website afgezocht maar volgens mij staat er bruikbare informatie op.




Klopt, het is een van mijn favorieten!!! Hier vind je heel wat affiches, regelgeveging, ... van de voormalige DRG! Heel interessant!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...