Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Fals van Fleischmann vs M

Gestart door Jurgen, 28 december 2007, 19:55:41 PM

ysbeer

[/quote]

Bij mijn weten is de Roco wagon helemaal verkeerd, want dit type  bestaat zo niet .
[/quote]

Wie zegt dat?????????????????????????.En waar bestaat hij niet?????
Volgens mij onzin,in de roco catalog staan foto,s van echte.

wim ysbeer

Brunel

Fals is ook alleen maar een type aanduiding. Slaat vooral op de functie van een wagen. Precies weet ik het niet, maar in dit geval zoiets als vierassige open wagen met bovenlading en onderlossing.
Bij de Fals lijken de wagens in ieder geval nog op elkaar, maar ze zijn in veel varianten gebouwd door allerlei fabrikanten.
Fleischmann heeft een prima model van de Fals 183, het M?rklin model is een Fals 176.
Voor de kolentreinen die tussen Nederland en Duitsland pendelen heb je bijvoorbeeld de Mehano Falns 121 en Fleischmann Fals 183 nodig.

daniel

Sinds de ontsporing in Genval, is er nog een paar van deze wagons op de ground. Ik ben ze gaan fotograferen.Deze zijn wel van type F5.


... De zelfklevende band is 1 meter hoog ...

Ik heb nog een kleine fotomontage gemaakt met een paar Fleischmann wagens [:o)]


Groetjes Daniel

Jurgen

Staan die wagens daar dan gewoon langs de kant van de spoorweg? [}:)]
Misschien een idee om eens na te bouwen in model met een aftandse wagon van Lima ofzo? Een beetje superen en je hebt een mooi diorama. Het kan misschien nog meedoen met de grote diorama wedstrijd. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Ja Jurgen,

Er staan 2 wagens naast het spoor daar, zoals je een beetje kan zien op de 1e foto.