Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Overzicht van Belgische modellen

Gestart door Jurgen, 27 december 2007, 19:15:37 PM

Jurgen

Bestaat er zoiets als een zo compleet mogelijk overzicht van alle Belgische modellen ooit gemaakt?

Van de standaard Belgische modellen kan je altijd wel iets terugvinden bij de oorspronkelijke fabrikant van dat model, maar de exclusieve of eenmalige modellen staan nooit vermeld.

Zo staan de containerdraagwagens niet in de databank van Fleischmann, de set coilwagens kan je niet terugvinden bij Roco. De Belgische locs van de club 20 kan je niet terugvinden bij M?rklin, enz...

Is er ergens zo'n overzicht gemaakt, desnoods van 1 bepaald merk. De Belgische M?rklin producten heb ik al gevonden op de site van Jannick en Frans HOOYBERGHS-COOLSAET, een link vind je url="http://users.belgacom.net/marklin.belgische.producten/"hier/url. Die staat al lang bij mijn favorieten, maar bestaan er ook zulke sites van andere merken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Er zijn ooit 2 boeken gemaakt over de NMBS modellen.
Kan helaas nu niet de ISBN nummer geven.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Op het Waalse zusterforum hebben ze zelf, ingedeeld in diverse topics, een lijst samengesteld.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

guy holbrecht

ISBN 90-75686-064
Dit betreft dus een boekwerk (2 delen) van de hand van Philippe Callaert en behandelt alle modellen naar Belgisch voorbeeld tot op 15 september 2000. Beide delen van dit standaardwerk zijn nog steeds verkrijgbaar bij de Treinboektiek van Meta Media, de uitgeven van Modelspoormagazine.

Groeten,
Guy

nohab

Er bestaat een lijst van de belgische productie van marklin op de website www.rail.lu onder modelisme, dan HO, dan belgischen modellen

Jurgen

citaat:
Geplaatst door nohab

Er bestaat een lijst van de belgische productie van marklin op de website www.rail.lu onder modelisme, dan HO, dan belgischen modellen



Deze site heb ik ook al gevonden. Maar de laatste update is blijkbaar van 2005 geleden.
Ik zoek dus ook een lijstje van andere merken dan alleen M?rklin.

@ Gerolf: heb je ook een link naar die topics? Of toch al enkele zoektermen die ik kan ingeven om deze topics te vinden? Op het waalse forum loop ik zo'n beetje verloren. [:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

locoTGV

kijk ook eens op http://www.noben.info/trains/
Is redelijk up-to-date....

Wat betreft het 2 delig naslagwerk:
zijn er nog plannen om ooit een update uit te brengen?...

groeten,
Lode
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door locoTGV

kijk ook eens op http://www.noben.info/trains/
Is redelijk up-to-date....



Dat is een goede link, dank je wel. Het is niet 100% up to date, maar er is toch al meer op te vinden dan op de meeste sites.
Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet. [;)]
Misschien, als ik in een zotte bui ben, begin ik zelf wel zo'n site met alle info die ik kan vinden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door locoTGV

kijk ook eens op http://www.noben.info/trains/
Is redelijk up-to-date....



Dat is een goede link, dank je wel. Het is niet 100% up to date, maar er is toch al meer op te vinden dan op de meeste sites.
Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet. [;)]
Misschien, als ik in een zotte bui ben, begin ik zelf wel zo'n site met alle info die ik kan vinden.

Waarom zou je niet proberen samenwerken ? Vele kleintjes maken een groot !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

[/quote]Waarom zou je niet proberen samenwerken ? Vele kleintjes maken een groot !
[/quote]

en veel grote maken een kleintje.

wim ysbeer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door locoTGV

kijk ook eens op http://www.noben.info/trains/
Is redelijk up-to-date....



Dat is een goede link, dank je wel. Het is niet 100% up to date, maar er is toch al meer op te vinden dan op de meeste sites.
Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet. [;)]
Misschien, als ik in een zotte bui ben, begin ik zelf wel zo'n site met alle info die ik kan vinden.

Waarom zou je niet proberen samenwerken ? Vele kleintjes maken een groot !



Geen probleem, maar ik begin er nog niet mee ook niet h?.
Trouwens, mijn Frans is ook niet wat het moet zijn en tot nu toe is de enige Vlaamstalige site degene die ik al lang bij mijn favorieten had. Namelijk die met alleen maar de M?rklin producten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen



Trouwens, mijn Frans is ook niet wat het moet zijn en tot nu toe is de enige Vlaamstalige site degene die ik al lang bij mijn favorieten had. Namelijk die met alleen maar de M?rklin producten.



nummers en foto's vertalen, dat moet nu toch niet zo moeilijk zijn. Tot nu toe zijn dat nog altijd dezelfde in het Frans en het Nederlands [;)]

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer