Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Trix digitaal

Gestart door yvessan77, 13 december 2007, 22:40:07 PM

yvessan77

Jongens,
Graag zou ik een Trix digitale loc kopen.
Zelf rij ik met het DCC-systeem van Roco.
Zijn deze twee compatibel met elkaar?
De verkoper weet het niet goed, en ik ook niet.
Bedankt op voorhand voor de steeds nuttige info.
Yves.:D

ysbeer

citaat:
Geplaatst door yvessan77

Jongens,
Graag zou ik een Trix digitale loc kopen.
Zelf rij ik met het DCC-systeem van Roco.
Zijn deze twee compatibel met elkaar?
De verkoper weet het niet goed, en ik ook niet.
Bedankt op voorhand voor de steeds nuttige info.
Yves.[:D]




Bij conrad hebben ze een trix diesellok voor het DCC systeem voor iets rond de negentig euro.
Dat rijdt uitstekend,en ziet er ook goed uit.

Kijk eens conrad.nl of conrad.be

wim ysbeer

yvessan77

Wim,

Het betreft een type 59 die ik zou kunnen kopen van iemand.
Het probleem is dat geen van ons beiden goed weet of die loc DCC gestuurd wordt.
Yves.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door yvessan77

Wim,

Het betreft een type 59 die ik zou kunnen kopen van iemand.
Het probleem is dat geen van ons beiden goed weet of die loc DCC gestuurd wordt.
Yves.



Lijkt me niet zo moeilijk ,kijk in de catalog van trix.
Eerlijk gezegd denk ik dat de lok een selectrix decoder heeft.
En DCC is DCC ook bij een trix lok,als er tenmiste een DCC decoder in steek.
wim ysbeer

ysbeer

Hoofdcatalogus 2006


Positie 295 van in totaal 498 gevonden artikelen.

                                               

   


22337 Diesellocomotief.



Voorbeeld: Serie 59 van de Belgische Spoorwegen (NMBS/SNCB). Latere uitvoering van de oorspronkelijke serie 201.
Model: Met 5-polige hoogvermogenmotor en 8-polige Digital-stekkerverbinding voor digitale decoder volgens NEM. 2 assen aangedreven. 4 antislipbanden. Verlichting met onderhoudsarme LED?s. Tweepuntsfrontsein en rode sluitseinen wisselen met de rijrichting. Verschillend lange overhangen en treden onder de lampen volgens het voorbeeld. Gemonteerde handrails en ventilatorrooster. Koppelingsschachten volgens NEM met M?rklin-koppelingskoppen. L.o.b. 186 mm.



Duurzame universele diesel - Aan het begin van de jaren 1950 zocht de NMBS alternatieven voor de stoomtractie. De nieuwe tractievoertuigen moesten voor niet voor elektrificatie lonende zijlijnen geschikt zijn en gedurende een overbruggingstijd op hoofdlijnen inzetbaar zijn, totdat uiteindelijk een rijdraad ter beschikking stond. Op dat moment waren alleen uit de Verenigde Staten betrouwbare referenties over de brede inzet van krachtige diesellocomotieven beschikbaar. De invoering van het dieselbedrijf bij de NMBS mondde daarom noodzakelijk in een samenwerking tussen de betreffende Amerikaanse aanbieders en de Belgische spoorwegfabrikanten uit. Eind 1953 verstrekte de NMBS de opdracht voor 55 vierassige locomotieven type 201, die in de fabrieken van John Cockerill te Seraing gemonteerd zouden worden. Ze waren voor de lichtere trajecten in de noordelijke vlakte van Sambre en Maas bestemd en elk met een Baldwin-motor uitgerust. In december 1954 werd de eerste seriemachine geleverd. De laatste van deze duurzame locomotieven trokken in juni 2002 nog de werktreinen voor de bouw van de hogesnelheidslijnen in Frankrijk en Belgi?. Deze machines kregen midden jaren 1960 een groene kleurstelling met gele sierstrepen en extra treden onder de seinen.



Dit model voor het middenleidersysteem vindt u in het M?rklin-assortiment onder art. nr. 37271.



Tijdperk:  

Eigenschappen:  

Spoor: Trix H0
Groep: Locomotieven
Subgroep: Diesellocomotieven

Adviesprijs voor Trix-artikel:
265,00 EUR.

Vermeld in:
Hauptkatalog 2006
Neuheiten 2006


decoder er in en klaar is hij.

wim ysbeer    

yvessan77

Wim,
Als ik u goed begrijp is selectrix en DCC hetzelfde.
Maar worden ze ook op dezelfde manier aangestuurd?
Ik zou die loc graag kopen.
Maar heb geen zin om er een smak geld tegen te gooien om er dan niet mee te kunnen rijden.
Hoe kan ik dat met zekerheid weten en aan de verkoper doorgeven.
Mvg,
Yves.[:p]

INFO

citaat:
Geplaatst door yvessan77

Wim,
Als ik u goed begrijp is selectrix en DCC hetzelfde.
Mvg,
Yves.[:p]




NEEEEE, Selectrix en DCC zijn ABSOLUUT niet hetzelfde. En werken niet op dezelfde manier. En Selectrix zal absoluut niet werken op een DCC systeem.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

yvessan77

Wim,
Dank u voor de info en het geduld.
Dankzij u zullen de centjes aan iets anders uitgegeven worden.
Weet nog niet wat maar heb wel aan een bijnaam.
Den "Ysbeer" zal op mijn baan rijden, als hij aangekocht is.
Mvg,
Yves.

eric

Maar de reeks 59 of 201 van Trix is zelfs voorien van een DCC decoder van een bekend merk.
copy van de Trix site

Vorbild: Mehrzwecklokomotive Serie 201 der Belgischen Staatsbahnen (SNCB / NMBS), Achsfolge Bo?Bo?. Ursprungsausf?hrung der sp?teren Serie 59. Baujahr ab 1954.
Modell: Epoche III, Fahrgestell und Aufbau aus Metall-Druckguss. Mit eingebautem DCC-Decoder und Ger?uschelektronik in 8-poliger Digital-Schnittstelle nach NEM. Konventioneller Betrieb ?ber beiliegenden Diodenstecker. 5-poliger Motor. 2 Achsen angetrieben. 2 Haftreifen. Beleuchtung mit wartungsfreien LED. Spitzensignal konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Signalhorn sowie Anfahr- und Bremsverz?gerung digital schaltbar. Vorbildgerecht unterschiedlich lange ?berh?nge. Eingesetzte Griffstangen und L?ftergitter. Kupplungsaufnahme nach NEM. L?P 186 mm.



eric

Nog ietske vergeten,

Die Ger?uschelektronik is maar een simpel toeterke hoor, maar voor de rest, op en top DCC en compatibel met uw Roco centrale.

yvessan77

Jongens,
Ge brengt mij nu wel in de war zenne.
Volgens Wim gaat het niet en volgens Erik wel.
De verkoper, ik trouwens ook, weten het ook niet.
Met ander woorden.
Ik ben nu wel serieus in de war zenne.
Ik zou hem graag kopen om met te kunnen rijden h? jongens.
Mvg,
Yves.

INFO

citaat:
Geplaatst door yvessan77

Jongens,
Ge brengt mij nu wel in de war zenne.
Volgens Wim gaat het niet en volgens Erik wel.
De verkoper, ik trouwens ook, weten het ook niet.
Met ander woorden.
Ik ben nu wel serieus in de war zenne.
Ik zou hem graag kopen om met te kunnen rijden h? jongens.
Mvg,
Yves.



Yves, ik zeg alleen dat Selectrix niet hetzelfde is als DCC, maar dat wil nog niet zeggen dat deze digitale lok niet voorzien kan zijn van een Multi-Protocol decoder, dus dat hij geschikt is voor meerdere systemen. Als je dat wil weten dan zul de de gebruiksaanwijzing die bij de lok zit moeten lezen, daar staat het echt in, en anders staat het op de doos waar de lok in zit.
Ik kan net zo min door mijn scherm heen zien wat voor decoder erin zit, en ik ben te lui om het op te zoeken, want dat kun je zelf ook.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

yvessan77

Eric,
Ik heb al gekeken op de site van Trix maar heb er niets gevonden.
Ik bedoel dat ik niets kan vinden over multi decoders.
Maar ik zal nog een beetje verder zoeken.
Mvg,
Yves.[:p]

ysbeer

Hij wil helemaal GEEN multi decoder maar DCC.
Maak het a.u.b niet nog moelijker.

De trix uitleg is ook niet ideaal,op het stukje van mij staat,DIN stekker.
Dus geen decoder.
In het duits staat wel decoder(en DDC ook nog).
Het blijft raden welke lok uiteindelijk ooit gekocht is,en wat de eerste eigenaar er mee gedaan heeft.
Open maken en kijken,als er een decoder inzit,zal het vrijwel zeker een DCC zijn.
Of een die alle sytemen aan kan.
Wat moet die lok eigenlijk kosten ??

wim ysbeer

eric

Yves, vraag aan uw verkoper eens het artikel nummer dat op de doos staat van de loc.
Of als we voortgaan op het art nr 22337 dat Wim Ysbeer aangeeft en je zoekt het via deze site
http://www.trix.de/produkte/frontend/index.php?sCountryCode=nl&bSetNew=1
Dan is die loc wel degelijk DCC en uitgerust met een 8 polige stekker en heb je in principe geen multiprotocol decoder nodig.

In art 22320 van Trix zou wel een decoder moeten inzitten.