Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

binnenverlichting rijtuigen

Gestart door EricVW, 08 december 2007, 19:02:11 PM

EricVW

Graag wil ik binnenverlichting plaatsen, in de personenrijruigen.
Maar bij een bepaalde reeks rijtuigen staat er in de midden een
cirkelvormige paal voor het vastzetten van de carosserie.
OOK hebik al getest met printplaat met gaatje in het midden,( en erover schuiven) maar het lukt mij niet om met heldere leds  te werken.
Wie weet de oplossing
Eric

harzfreak

Probeer eens met brelec.

www.brelec.be
Groetjes Maarten

EricVW

reeds getest met brelec, maar in het midden dan door knippen
Zie ik niet zitten
Eric

brelec

Eric,

Lima wagons wagons hebben dit vooral. Onze verlichting is zeer smal en hoeft normaal niet in het midden te staan. Ik heb dat reeds op een belgisch Lima model toegepast. Dus gewoon naast de circelvormige paal zetten iets uit het midden en dan lukt dat perfect.

Raf
 

EricVW

Raf ,
>Ongeveer  1 cm verplaatsen ,geeft dat geen donker effect
Eric

loebaske

Ik dacht dat zoiets binnenkort verleden tijd zou kunnen zijn, want op de forum meting bij onze Erik is er de mogelijkheid om de producten van die bepaalde producent beter te leren kennen [;)]

EricVW

Ik heb er reeds geplaatst , en zijn zeer goed.
Maar er zijn altijd rijtuigen ,met opstakels;
groeten,
Eric VW

brelec

Eric,

Een beetje verschuiven kan niet zo veel kwaad. Eventueel het een beetje draaien zodat hij naar het midden van de wagon schijnt. De breedte van de hoek is groot genoeg om eventueel wat excentriciteit op te vangen. Ik heb ze zelf in een varkensneuw zitten en kan het verschil niet zien. Alleen zijn daar de zetels nogal donker zodat je weinig reflectie hebt en het al heel donker moet maken.

Beste manier is gewoon eens proberen, zoals altijd met verlichting. Want is een kwestie van smaak.

Raf
 

EricVW

Ga ik uittesten met een wagen
Eric