marklin insider 2008

Gestart door wisselstromer, 30 november 2007, 10:02:54 AM

wisselstromer

marklin brengt volgend jaar als insidermodel de 'senator' uit
http://stummi.foren-city.de/topic,18085,-h0-insidermodelle-2008.html

was dit niet het prototype van de VT601 stellen??
@ bundesbahnfreak
mss kan je hierover ook eens een artikel maken???


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Wim,
Weinert heeft dit treinstel ook gemaakt. Onder nr.4623 (2R =) en 4624 (3R~) hebben ze dit model in 2003 op de markt gebracht. Prachtig, maar veeeeeeeeeeeeel te duur voor mijn portemonee. Niettemin zou ik het niet kopen als ik kon. Ik vrees wel dat de prijs bij M?rklin, en later ook bij Trix ook aan de hoge kant zal uitvallen. Aanbevolen prijs voorlopig (voor de komplete trein 750 euro !!)
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

idd heeft weinert deze ook gemaakt
750is de richtprijs maar de winkelprijs zal nog genoeg zijn
echter is dit geen model voor mij
wel een mooi model maar niet mn ding

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Bundesbahnfreak

Hallo;

Of de "Senator" alas VT10 501 het prototype is van de VT11.5 weet ik niet.

Feit is: er zijn 2 VT10.5 gebouwd

De VT10 501 of de Senator voor dagtreinen
Deze is een 7 delige trein waarvan de kopassen gemotoriseerd zijn, tussen de rijtuigen zijn geen bogies maar wel een enkele loopas.
Het voertuig werd aangedreven met 4 dieselmotoren en 2 andere dieselmotoren zorgden voor de hulpgroepen.
De Senator reed oa van Frankfurt naar Hamburg

De VT10 551 of de Komet voor nachttreinen (slaaptrein)
Deze was 8 delig en was met bogies uitgerust van het type Jacobs.

Beide stellen kwamen in 1953 op de rails maar een succes waren ze niet, in 1960 werden uit dienst genomen.

Het waren luxetreinen die voor die tijd al met airco uitgerust waren.

In een boek over de naoorlogs gebouwde loks en stellen uitgegeven door isenbahn Kurier staan deze "Gliederzugen" ook in, van ??n van beide staan foto's van inzet tot Griekenland in.

Groeten

Rudy