Tongeren-Blankenberge met 2 maal M6 & 27 Mux

Gestart door Bundesbahnfreak, 29 november 2007, 19:33:19 PM

Bundesbahnfreak

Hallo,

Sinds deze week rijden de eerste 27 Mux met M6 en M6 stuurstandrijtuig tussen Tongeren en Blankenberge.  
Deze reden in opstelling 27+ x aantal M6+M6 stuurstand+27 x aantal M6 + M6 sturstand. (precies wiskunde:D)

De  middenste 27 is in dienst en wordt bestuurd door de eerste via het "mux-systeem" dat via de GF-koppelingen bestuurd wordt.  De middenste 27 neemt eveneens van de bovenleiding af en geeft zo ook 3 kV aan zijn stam M6en.

Foto's genomen te Hasselt

Ik had ook een foto van het laatste stuurstandrijtuig genomen maar deze lukt me niet om op Photobucket te zetten:I

imgIMGhttp://i227.photobucket.com/albums/dd10/bundesbahnfreak/Picture001.jpg/IMG/img
imgIMGhttp://i227.photobucket.com/albums/dd10/bundesbahnfreak/Picture002.jpg/IMG/img
imgIMGhttp://i227.photobucket.com/albums/dd10/bundesbahnfreak/Picture003.jpg/IMG/img

Beelden zeggen meer als woorden

Groeten

Rudy



Anarchy

#1
Hallo,

Deze komen op de verbinding Tongeren - Knokke/Blankenberge. Deze samenstelling vervangt de MS96. De samenstelling MS96 werd gesplitst in Brugge, een deel voor Blankenberge en een deel voor Knokke. Dit gaat nu identiek worden gedaan met deze samenstelling. Het eerste deel rijd vanuit Brugge verder naar Knokke, het tweede gaat naar Blankenberge. In deze samenstellingen zal je dus enkel HLE 27 met MUX terugvinden.

Bundesbahnfreak

#2
Klopt als een bus, ik geloof dat op termijn de 96 vervangen wordt door M6+27 of gaat dit alleen in de spits zijn??

Groeten

Rudy

Anarchy

#3
Vandaag was trouwens de eerste dag dat deze combinatie te zien was. Vijf  rijtuigen voor Knokke en vijf voor blankenberge.

Of ze op termijn alle MS96 gaan vervangen op deze verbinding zal ik u morgen weten te zeggen.

factageklerk

#4
Dat werd hoog tijd dat men meer dubbeldekrijtuigen ging inzetten op deze verbinding. Als de AM96 halt hield in Aarschot zat hij bomvol en moest men regelmatig recht staan en in Leuven kwam daar nog eens een pak volk bij ....
@ bundesbahnfreak ik zie op de achtergrond van je foto's nog de rangeerheuvel aan de WDT van Hasselt liggen word daar nog gebruik van gemaakt ?
 

Bundesbahnfreak

#5
@ factageklerk

Neen, op de vorming te FHS wordt niet meer gerangeerd, dit is verhuisd naar Genk Goederen

GRoeten

Rudy

Anarchy

#6
Het zou de bedoeling zijn dat een deel van de MS96 treinen vervangen word door deze dubbeldekkers, niet allemaal.

harzfreak

#7
Goed nieuws weer al andere treinen voor te fotograferen op een stuk van lijn 34.[:p]
Groetjes Maarten

wimmeke

#8
ik heb deze week verlof gehad maar ik hoop dat er dienaangaande een aangepaste reglement is verschenen ??????????????????????????,

Bij MS (GF-kop) heeft BT zelf kontrole over openen van deuren dat pas gebeurd na veiligheidsstilstand en koppeling van MS's
(hebben een controlelamp van de deuren )

Bij deze combinatie worden deuren door treinchef bediend en heeft BT geen kontrole over toestand van deuren (geen kontrolelamp)

Hoe ze dit gaan oplossen weet ik niet ???????????????[8)][8)]

Er zijn nog wel enkele bedenkingen die ik kan maken maar dat zou hier te ver leiden !!!!!!!!!!!!! [:(]

Anarchy

#9
Inderdaad Wimmeke, dat vormt zeker al een probleem. Ik weet niet of er al een reglement voor verschenen is, zou de OB is moeten raadplegen. En ben eens benieuwd hoe lang die GF's gaan meegaan ... Het koppelen lukt ook niet altijd direct, soms maar 3/10 pogingen die lukken. Tgaat nog een soepeke worden

Jurgen

#10
citaat:
Geplaatst door factageklerk

Dat werd hoog tijd dat men meer dubbeldekrijtuigen ging inzetten op deze verbinding. Als de AM96 halt hield in Aarschot zat hij bomvol en moest men regelmatig recht staan en in Leuven kwam daar nog eens een pak volk bij ....
@ bundesbahnfreak ik zie op de achtergrond van je foto's nog de rangeerheuvel aan de WDT van Hasselt liggen word daar nog gebruik van gemaakt ?



Komen die M6 dubbeldekkers dan door Aarschot? Bij mijn weten is de enige dubbeldekker die hier langsrijdt 1 met M5 dubbeldekkers. Enkel 's ochtends en 's avonds rijdt die langs. 's Ochtends richting Leuven en 's avonds richting Diest.
Moesten de nieuwe dubbeldekkers hier toch langskomen, kan er dan iemand zeggen hoe laat ongeveer? Dan kan ik het eens met mijn eigen ogen zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

#11
citaat:


Komen die M6 dubbeldekkers dan door Aarschot? Bij mijn weten is de enige dubbeldekker die hier langsrijdt 1 met M5 dubbeldekkers. Enkel 's ochtends en 's avonds rijdt die langs. 's Ochtends richting Leuven en 's avonds richting Diest.
Moesten de nieuwe dubbeldekkers hier toch langskomen, kan er dan iemand zeggen hoe laat ongeveer? Dan kan ik het eens met mijn eigen ogen zien.



Vermoedelijk zal dat in de spitsuren zijn. Nu weet ik niet of men deze samenstelling zal gebruiken op de rechtstreekse trein naar Brussel zonder de tussenstop Leuven. Maar deze dubbeldekrijtuigen zijn al in aarschot geweest hoor als extra trein richting kust , ik had er toen een foto van moeten trekken maar ja ik moest toen naar een NMBS examen[:(] .En de trein die jij bedoelt is de P-trein naar Brussel-Zuid
 

Anarchy

#12
Met tussenstop in Leuven en passeert in Aarschot ja.

Jurgen

#13
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Met tussenstop in Leuven en passeert in Aarschot ja.



En weet je ook ongeveer hoe laat die langskomt in Aarschot?
De P-trein naar Brussel-Zuid komt enkel tijdens de spits, dat weet ik. Die rijdt altijd met 4 rijtuigen en een stuurstand langs.
Maar ik wil die M6'en in Aarschot toch ook wel eens zien. Dan kan ik er ook meteen een foto van nemen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

#14
citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Met tussenstop in Leuven en passeert in Aarschot ja.



En weet je ook ongeveer hoe laat die langskomt in Aarschot?
De P-trein naar Brussel-Zuid komt enkel tijdens de spits, dat weet ik. Die rijdt altijd met 4 rijtuigen en een stuurstand langs.
Maar ik wil die M6'en in Aarschot toch ook wel eens zien. Dan kan ik er ook meteen een foto van nemen.



P-trein = piekuur-trein, dus normaal dat die enkel in de spits langskomt [:)]

Voor het uur wanneer die langskomt in Aarschot dat kan ik niet precies zeggen.