Loc reeks 15/16/18 Nmbs hedendaagse info

Gestart door the_gold, 28 november 2007, 17:07:13 PM

the_gold

#240
Even deze oeroude topic naar boven smijten.

De 1608(tsp) en 1602(holding) worden bewaard.
De 1803 en 1806 uit Raeren zijn verkocht aan Tsjechie en zouden helemaal hersteld kunnen worden.

Foto's te zien op Wallorail.

chef garde

#241
De 16's lijken verdwenen uit Oostende ...  Ze stonden ruime tijd langs de kant, vandaag zag ik die niet meer staan.

dgrr57

#242
citaat:
Geplaatst door chef garde

De 16's lijken verdwenen uit Oostende ...  Ze stonden ruime tijd langs de kant, vandaag zag ik die niet meer staan.

De 5 overblijvende 16's zijn verkocht aan een sloper in Gent. Nu blijk dat Locorail, uit Bratislava, ge?nteresseerd is in die machines. Wat ga er nu gebeuren [?] (Bron Op de Baan)

the_gold

#243
Volgens iemand op hgbtf zijn ze terug bezig de 16en rijvaardig te maken.

Mattias

#244
Daarnet was het dan zover.
De 5 overgebleven locomotieven van de reeks 16 zijn op het sloopspoor geplaatst bij Casier in Deerlijk.
De overbrenging van Oostende naar Kortrijk van gisteren en de finale rit tussen Kortrijk en Deerlijk van vandaag heb ik kunnen vastleggen op foto.
Deze zijn te bekijken op: http://www.bfoto.be/fu.php
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

factageklerk

#245
Ik vraag mij af wat krijgt/vraagt men voor een dergelijke locomotief te kopen of verkopen ?
 

ronny-vdv

#246
Gewoon de schrootprijs.

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

C.B.

#247
yep , het kon blijkbaar maar niet snel genoeg gaan richting sloper ... (spijtig).
Groetjes.
Claudio.

OMC

#248
citaat:
Geplaatst door Re460

yep , het kon blijkbaar maar niet snel genoeg gaan richting sloper ... (spijtig).



Terwijl er genoeg oud ijzer in vergeten hoeken staat weg te roesten (bv.Monceau)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

the_gold

#249
Een TB uit Oostende vertelde me dat deze locs zelf al werden ze door een sloper opgekocht nog zeer duur waren, omdat er in de reeks 16 enorm veel koper zou zitten...

chef garde

#250
citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door Re460

yep , het kon blijkbaar maar niet snel genoeg gaan richting sloper ... (spijtig).



Terwijl er genoeg oud ijzer in vergeten hoeken staat weg te roesten (bv.Monceau)

Mja, helaas kan men niet alles bewaren, ook de mooie 16's niet.  Laat ons toch tevreden zijn dat er twee exemplaren bewaard zijn gebleven.  De oude zullen verschroot worden, gesmolten, en weer dienen om iets nieuws te vervaardigen ...

vanmiegroet

#251
Ik heb gehoord dat ze in deerlijk een geweten beginnen te krijgen.
Den sloper twijfelt of hij ze allen zou slopen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

theedooz

#252
 

the_gold

#253
Vandaag weest kijken naar daar, de 05 stond netjes geparkeerd dicht aan de ingang. De 03 en 06 hebben we niet gevonden, ze stonden waarschijnlijk achteraan ergens uitgeweken. De 01 en 04 stonden naast het hoofdspoor buiten. De sloper een geweten? De sloper werkt in opdracht van iemand anders dus ik vrees ervoor...[;)]

vanmiegroet

#254
hoever is het station daarvan?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer