Mehano -- Marklin

Gestart door n/a, 27 november 2007, 20:08:26 PM

n/a

Is het mogelijk om een Mehano (gelijkstroom) om te schakelen naar Marklin (wisselstroom)

Bij voorbaat dank
Theo Savelkouls

Peter

Mogelijk wel, al zijn er dan wel kosten aan verbonden, maar waarom?
Van alle Mehano loks bestaan wisselstroom versies (3-rail AC)
Met vriendelijke groeten
Peter

Greg

citaat:
Geplaatst door Peter

Mogelijk wel, al zijn er dan wel kosten aan verbonden, maar waarom?
Van alle Mehano loks bestaan wisselstroom versies (3-rail AC)



Idd, waarom?
Je krijgt alleen maar nadelen in de plaats (ik den bvb aan de slepers).
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

INFO

citaat:
Geplaatst door Lokman

Is het mogelijk om een Mehano (gelijkstroom) om te schakelen naar Marklin (wisselstroom)

Bij voorbaat dank
Theo Savelkouls



Lijkt mij geen enkel probleem, sleper monteren op de plaats die voorbereid is een geschikte decoder erin en gaan met die banaan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

LockyLuke

normaal zijn ook de wielen verschillend ?
 

INFO

Nee, bij alle 2-rail fabrikanten zijn de wielen gelijk voor de 2-rail en 3-rail versie, voor de 3-railversie worden er geen andere wielen gebruikt. Dus dat is een misvatting.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door INFO

Nee, bij alle 2-rail fabrikanten zijn de wielen gelijk voor de 2-rail en 3-rail versie, voor de 3-railversie worden er geen andere wielen gebruikt. Dus dat is een misvatting.




Hoe komt het dan dat de locs niet ontsporen op M?rklinwissels en sommige wagens wel? [}:)]
Dit is even een snelle bedenking die ineens te binnen schoot.

Natuurlijk ontsporen niet allle wagens van gelijkstroomfabrikanten, maar de rijtuigen van bijv. LS Models doen dit bij mij wel. Is daar ook een verklaring voor?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Ontsporen heeft niet enkel of altijd te maken met de hoogte van de wielflenzen, maar ook met de afstand van de wielen. Indien de wielen te dicht bij elkaar, of te ver uit elkaar, staan lopen ze op het hartstuk van de wissel of ze zakken in het hartstuk.
Daarom altijd de afstand nauwkeurig na meten
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Hier gaan LS Models rijtuigen perfect op C- en K-rails Jurgen!

Greg

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door INFO

Nee, bij alle 2-rail fabrikanten zijn de wielen gelijk voor de 2-rail en 3-rail versie, voor de 3-railversie worden er geen andere wielen gebruikt. Dus dat is een misvatting.




Hoe komt het dan dat de locs niet ontsporen op M?rklinwissels en sommige wagens wel? [}:)]
Dit is even een snelle bedenking die ineens te binnen schoot.

Natuurlijk ontsporen niet allle wagens van gelijkstroomfabrikanten, maar de rijtuigen van bijv. LS Models doen dit bij mij wel. Is daar ook een verklaring voor?



Ik had dan weer problemen met loc's die ontspoorden op wissels.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Hier gaan LS Models rijtuigen perfect op C- en K-rails Jurgen!



Hmm, dan zal ik gewoon pech hebben met mijn rijtuigen zeker?
Al durven mijn Roco autotransporters ook wel eens uit de rails te springen hoor. All?, je hoort dat ze op het hartstuk van de wissel botsen en daardoor eens opspringen. Ik heb al eens geprobeerd om de afstand tussen de wielen te veranderen, maar dat maakte het alleen maar erger. [xx(] Ach ja, ik vind er wel een oplossing voor hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.