Modern tijdperk (baanplan in N)

Gestart door n/a, 20 november 2007, 11:02:53 AM

n/a

Ben vannacht druk bezig geweest met Drail. En heb mijn doorgaanstation eens ff ontworpen. Het heeft 4 sporen boven en 2 sporen beneden. De 2 sporen beneden zijn voor de HSL treinen



Ik weet nog niet zeker waar ik hem ga plaatsen en of er wijzigingen inkomen. Ik heb hem in ieder geval zo ontworpen dat ik hem overal kan plaatsen. en dat er bij de ingang/uitgang bochten gemaakt kunnen worden zodat hij bijvoorbeeld al in een bocht de stationstunnel ingaat.


n/a

Ben in Drail bezig geweest met mijn baanplan. Ben er totaal niet tevreden mee zeker nu ik er een extra stuk bij heb weten te frutsen [:D]

Ik zelf bouw altijd te vierkant en maak geen gebruik van de ruimte (heb ook denk ik niet het besef hoeveel ruimte ik heb). Ook het kopstation kan ik nergens anders plaatsen. en waar hij nu staat vindt ik eigenlijk geen gezicht en de treinen kunnen ook geen kant op. Dus suggesties en extra ideen zijn altijd welkom.



Ik wil dat de goederen treinen die binnenkomen op het rangeergebied zonder problemen kunnen pendelen tussen het industrieterrein, container terminal en het rangeergebied. Dus dat ze geen gebruik hoeven te maken van de hoofdlijn.

ERVIN

Ik heb je een mail gestuurd, enkele uren geleden.[;)]

n/a

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb je een mail gestuurd, enkele uren geleden.[;)]



Heb je mail gelezen

n/a

Graag jullie mening over het volgende plan.
Het rangeergebied en de container terminal liggen nog op de tekentafel dus daar hoeft men niet echt op te letten.



Ben vannacht en vanochtend bezig geweest met het uitwerken van mijn baan. Heb op zich wel een redelijk goed gevoel bij dit ontwerp ik moet alleen nog een mooi HSL traject uitstippelen maar daar wordt aangewerkt.

Mochten jullie nog iedeen hebben over iets of een wijziging zien waardoor de baan beter en mooier wordt dan hoor ik dit graag.

Gerolf

Het ziet er nogal strak uit. Rails die evenwijdig met de baanrand lopen ogen niet zo mooi.
Je kopstation (12 sporen) staat niet in verhouding tot de lengte van de rails in dat station. Ik zou het aantal sporen verminderen, zodat je minder, maar langere treinen kan ontvangen.
Die twee stations vlakbij mekaar ... hoe ga je dat optisch aanvaardbaar maken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het ziet er nogal strak uit. Rails die evenwijdig met de baanrand lopen ogen niet zo mooi.
Je kopstation (12 sporen) staat niet in verhouding tot de lengte van de rails in dat station. Ik zou het aantal sporen verminderen, zodat je minder, maar langere treinen kan ontvangen.
Die twee stations vlakbij mekaar ... hoe ga je dat optisch aanvaardbaar maken?



Beste Gerolf,

Ik ben het met je eens dat het er erg strak uitziet en dat het allemaal aan de kant is. Maar ik ben nu al een heel weekend bezig met het ontwerpen van iets en kom telkens op het zelfde neer en dat is wat er nu staat. Dit komt omdat mijn vorige baan recht toe recht aan is. En zelf ben ik niet zo creatief om iets moois te ontwerpen.

De station staat id veelste dicht op elkaar maar ergens anders kon ik ze niet plaatsen. Als ik het station nog langer zou maken dan zou ik hem helemaal nergens anders kunnen plaatsen. Ik zit er zelfs aan te denken om het kopstation op te geven (wat ik erg zonder vindt) maar ik kan hem nergens anders plaatsen en als ik dat wel doe dan stuit ik op allerlei problemen met de andere banen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door fantillusion
... Maar ik ben nu al een heel weekend bezig met het ontwerpen van iets en kom telkens op het zelfde neer en dat is wat er nu staat...
Heb wat meer geduld met jezelf, man! E?n weekendje is niks om een goed plan te ontwerpen. Neem er je tijd voor: je zal je dat achteraf niet beklagen!
Leg het plan even weg, begin na een nachtje slapen met een leeg blad opnieuw, maak gewoon wat losse kribbels in plaats van gelijk met een computerprogramma aan de slag te gaan, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Ik ga de raad van Gerolf maar eens even opvolgen en het plan even opzij leggen en even aan iets anders denken.

Ga ondertussen wel lekker verder met ideen opdoen op het internet en uiteraard het draadje van Ervin volgen. [:D]

tonycabus

En vooral minder druk! Hou het simpel, vooral als je nog in de beginfaze bent. Probeer diverse technieken uit op kleine schaal, voordat je in moeilijkheden komt omdat alles van in den beginne veel te groots is opgezet. Het spaart je hoofdbrekens en teleurstellingen!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)