nieuwe plannen voor Mechelen

Gestart door Gizzmo, 19 november 2007, 21:30:26 PM

Gizzmo

Onlangs zag ik in het nieuws dat het centraal station van Mechelen tegen 2018 compleet vernieuwd zal worden.
Met een kostprijs van 340 miljoen euro beloofd het een zeer groot en modern project te worden, maar is er iemand die al meer info heeft over de nieuwe spoor plannen of eventueel fotos van het nieuwe stationgebouw?
Het lijkt me anders wel leuk dit als onderwerp voor mijn modelbaan te gebruiken.

Hier vindt je iets meer info: urlhttp://www.despreeuw.be/Documenten/DS_20070917_station_mechelen.pdf/url


eric

Ik heb nog geen foto's omdat ik jammer genoeg geen teletijdmachine heb [:D][:D][:D]
Maar dat ontwerp ziet er al wel heel supermodern uit.
De toekomst zal uitsluitsel moeten geven.

SuSke

Ziet er blits uit.

Gizzmo, gewoon zelf uitwerken aan de hand van wat je nu hebt en indienen als er een wedstrijdaanbesteding van komt [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

Ik rijd dagelijk op en af naar brussel sedert 1981 en ik kan me niet echt herinneren dat er geen grote werken waren (met de nodige "treinen te laat" ) op de lijn brussel antwerpen, ik ben dus echt gelukkig dat men die laatste jaren van mijn actieve carriere ervoor gaat zorgen dat die problemen blijven [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gizzmo

Hey JanJozef ... des te meer tijd heb je om al dat moois te bewonderen [;)]

Ik had gedacht dat er al wel definitieve plannen bestonden omtrend dit project. Of zou alles nog via de ontwerp fase moeten gaan?

Het beeld dat je op die link te zien krijgt ziet er naar mijn mening wel leuk uit [:D] Dus mocht iemand beter beeld materiaal hebben of misschien op de hoogte zijn van een publieke ruimte waar het model ten toon staat ... dan hoor ik het graag!

David

n/a

Het ziet er fantastisch uit.

Ik moet er elke dag langs met de auto.
De nieuwe tunnel ziet er dan ook veel belovend uit (hopelijk minder druk verkeer). Nu stoppen de bussen op de rontonde voor het station, waar er niet altijd plaats is voor alle bussen. Ook moeten de voetgangers en fietsers (in grote aantallen) de wegen oversteken. Dit alles bij elkaar zorgt voor zeer traag autoverkeer rond het station.

Ik denk dat die werken wel veel hinder zullen meebrengen.

Met de hogesnelheidslijn is men al begonnen op de middenberm van de E19. Of is dat enkel de lijn naar zaventem?

SuSke

De sporen op de middenberm van de E19 zijn die voor de ontsluiting van Zaventem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gizzmo

na wat google werk:














Hopelijk vind ik nog betere beelden van het station en de spoor layout.[8D]
David.

SuSke

Dat lijkt me een complete reconversie van de volledige stationsbuurt.

Zal wel de nodige jaartjes en euros in beslag nemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.