Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Marklin digitale kraan

Gestart door dikken, 15 november 2007, 00:00:47 AM

dikken

Een aantal maanden terug kocht ik de digitale kraan 46715. Zo fier al seen gieter ermee naar de clubbaan en getest en gedemonstreerd.

Na mijn verbouwingen thuis ben ik eindelijk terug op zolder geraakt en wou direkt mijn kraan proberen. helaas.... er gebeurde niets. Nog geen paniek te bespeuren. een testspoortje gebouwd waar ik het adres kan wijzigen. Op dit spoor werkt de kraan perfect, zowel op adres ingesteld in de fabriek als een eigen ingesteld adres.

Terug op de baan werkt er nog steeds niets.

Het vreemde is dat alle andere decoders van de loks wel werken, inclusief de functies.

Heeft er iemand een idee wat hier verkeert kan zijn.

De electronica onder mijn baan bestaat uit LTD decoders en enkele zelfgemaakte schakelingen om het remmen voor een sein langzaan te doen verlopen naar analogie van het model door marklin verkocht.

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

INFO

En met welke digitale centrale stuur je dit dan allemaal aan? De belangrijkste informatie ontbreekt weer.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dikken

citaat:
Geplaatst door INFO

En met welke digitale centrale stuur je dit dan allemaal aan? De belangrijkste informatie ontbreekt weer.



De besturing gebeurt met de M? 6021 control unit.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

INFO

Dus als ik het goed begrijp werkt het met de 6021 wel op een proefbaantje, en niet op de grotere baan met die zelfde 6021. Klopt dat?

Alleen de waarheid ligt in het midden.

dgrr57

Mijn 46718 (zusje van 46715) werkt thuis met een 6021. Dip-switches aan de achterkant van 6021 staan op :
1 on
2 on
3 off
4 off

INFO

Het is beter om alleen schakelaar 2 op aan te zetten, en de andere 3 op uit.
Alleen dan heb je het volle bereik over de formaten die de 6021 ondersteund, dus Motorola oud en Motorola Nieuw.

Zet je schakelaar 1 aan, dan ondersteund de 6021 alleen het Motorola Nieuw Formaat.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dikken

citaat:
Geplaatst door INFO

Dus als ik het goed begrijp werkt het met de 6021 wel op een proefbaantje, en niet op de grotere baan met die zelfde 6021. Klopt dat?






Is inderdaad zo. Het is wel zo dat de 6021 op de proefbaan niet hetzelfde is als op de grote baan. Ik heb echter nog niet de dipswitches bekeken. Zal het morgen eerst en vooral doen.

[8]had dat eigenlijk nog niet van deze zijde bekeken[8]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

dikken

citaat:
Geplaatst door INFO

Het is beter om alleen schakelaar 2 op aan te zetten, en de andere 3 op uit.
Alleen dan heb je het volle bereik over de formaten die de 6021 ondersteund, dus Motorola oud en Motorola Nieuw.

Zet je schakelaar 1 aan, dan ondersteund de 6021 alleen het Motorola Nieuw Formaat.




Dan zou dit bij mij in principe geen rol mogen spelen, de kraan is nieuw gekocht dit jaar.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

dikken

beste vrienden, het preobleem is opgelost. om een of andere reden stonden de dipswitches op de CU van de baan helemaal verkeerd.

1 stond uit en de andere allemaal aan. na het uitzetten van 3 en4 werkt alles perfect.

dank u voor jullie moeite, bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be