Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Dakpartij M1 rijtuigen

Gestart door GeM, 06 november 2007, 20:00:45 PM

GeM

Ik ben aan de lopende band OVB rijtuigen aan het assembleren. Waar ik steeds weer tegenaan loop is dat nergens een gedetailleerde beschrijving te vinden is van welk detail precies waar moet gemonteerd worden. De artikels uit MSM leveren hierover ook geen definitief uitsluitsel.
Ik baseer me zo veel mogelijk op foto's voor de plaatsing, maar nu zit ik met een (overblijvende) vraag. Op de foto hieronder lijkt het alsof de dakventilator vooraan exact dezelfde is als de andere op het dak (volgens de doc van Olaerts is hiervoor een ander type, meer rechthoekige ventilator geplaatst). Hij staat tevens niet boven het toilet maar op het zijcompartiment? Staat er dan boven het toilet geen ventilator?

Ik weet het nie meer B)
Wie helpt me met verdere foto's of kan zeggen hoe het nu precies moet? Alvast dank!

imghttp://users.pandora.be/bazilleke/M1_B.jpg/img
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ruben13

op de foto van zie ik dat ze itentiek zijn .

dgrr57

Volgens mijn plannen zijn de toiletten langs de kant van de kleine venters. Dus op uw foto staat het dak ventilator boven het toilet.

In het begin waren het rechthoekige dak ventilatoren.



Daarna werden deze vervangen.



Hopen dat dit uw helpt.

GeM

Patrick,
Dank voor je toelichting en foto's, nu ben ik heel wat wijzer!!!
Ik mag ongeveer concluderen dat de rijtuigen TP III de rechthoekige ventilator hadden en de TP IV de 'gewone'?
Ik leg dit samen met jouw plannen vanavond nog even naast mijn indelingsplannen die Guido me meegegeven had om eens te controleren voor wat betreft de plaatsing toilet. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat deze verkeerd ingelijmd zit in het interieur en dat daardoor eea niet overeenstemt...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Dreha

Op onderstaande lokatie kan je ook nog een tekening van een M1 vinden.[:)]
http://users.fulladsl.be/spb7855/

GeM

Dag Harald

Ik had in een ander draadje je link reeds gevonden en heb alle tekeningen inmiddels gedownload. Prachtig werk, bedankt!

Ondertussen ben ik er mede dankzij de geposte tekeningen en foto's uitgeraakt, bedankt mannen!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I