Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Perronoverkapping zelf maken

Gestart door br212, 05 november 2007, 13:01:07 PM

br212

Ik ben opzoek naar foto's of andere informatie van een perronoverkapping (een aantal sporen breed) die zelf gemaakt is met messing o.i.d. De bedoeling is over mijn station een overkapping te maken die alleen bestaat uit het "gebinte", zonder glas e.d. Op die manier wordt er wel een stationskap uitgebeeld, maar blijven de treinen wel goed zichtbaar. Een dichte kap met glas is dus net niet de bedoeling.

Heeft iemand dit al eens zelf gemaakt (ja, natuurlijk wel :D ) en wil die informatie delen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gerolf

In de laatste MSM's stond iets over perronkappen, dacht ik ... [:o)]
Grotere kappen: Kijk eens rond op dit forum, vraag eens iets aan Erwin of aan Loebaske, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

MARKLINRIJDER

Ik wil steeds, indien er interesse is van jullie een kap ontwerpen die dan in grote getallen kan gefreesd worden.  Hoe hoger de oplage, hoe kleiner de kost.  En die is al aan de lage kant hoor.
Ik heb onlangs de kap getekend voor de club van Roosendaal en deze gaat kortelings in produktie.  Misschien kan ik, indien Gerolf het OK vindt de kap van hem gaan frezen?  Dan kan ik een pakketje samenstellen waarbij eenieder er kan over beschikken.
Ik wil me bij deze zeker niet opdringen maar misschien is het wel iets?  Tenzij je natuurlijk voor volledige zelfbouw wil gaan.[;)]

Groetjes,

David

Gerolf

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Misschien kan ik, indien Gerolf het OK vindt de kap van hem gaan frezen? Dan kan ik een pakketje samenstellen waarbij eenieder er kan over beschikken.
Als je die artikels goed gelezen hebt, weet je dat zo'n kap op maat moet gemaakt worden.
Tenzij je voor standaardbreedte Faller of Kibri of ... perrons gaat, hoort de kap ongeveer zo breed te zijn als het perron.
Misschien moeten we via PM hierover iets bespreken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

@gerolf komt een deze dagen.
[;)]
Groetjes,

David