Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Opvullen van gleufjes plastiek

Gestart door Janssfs, 04 november 2007, 10:39:16 AM

Janssfs

Ik ben begonnen aan wat experimenteerwerk om een Kibri station te verbouwen. Door het hersnijden en tegen elkaar kleven van een bepaald onderdeel van een muur, is een een klein gleufje ontstaan. Met wat kan ik dit het beste opvullen?

ps voor de duidelijkheid dit gleufje is ontstaan omdat ik het station niet bouw volgens het plan, maar wel wat naar het voorbeeld van Messieurs -Wallemons.

Groeten
Jan
 

loebaske

ik heb al gleuven en kiertjes opgevuld met plamuur uit een tube, nadien bijwerken met schuurpapier...

dgrr57

Ik zou zeggen met milliput

citaat:
Geplaatst door Janssfs

Ik ben begonnen aan wat experimenteerwerk om een Kibri station te verbouwen. Door het hersnijden en tegen elkaar kleven van een bepaald onderdeel van een muur, is een een klein gleufje ontstaan. Met wat kan ik dit het beste opvullen?

ps voor de duidelijkheid dit gleufje is ontstaan omdat ik het station niet bouw volgens het plan, maar wel wat naar het voorbeeld van Messieurs -Wallemons.

Groeten
Jan


ruben13

plamuur lijkt mij de beste oplossing

martintje

Milliput is goed spul, echter is het 2 componenten en maak je altijd 10 keer teveel aan.
Tamiya putty is beter en veel zuiniger in gebruik.
Dit is uit een tube en lekker smeerbaar.
Gewone plamuur kan ook, maar mijn ervaring is dat Putty beter hecht  op glad palstic en sneller droogt
Smeer het er wel snel in, want het is binnen een paar minuten hard.
Als het na een half uurtje goed uitgehard is, is het zeer goed snijbaar en schurbaar, en zie je niets meer van een kiertje
Ik gebruik het spul ook om pleistermuren na te bootsen.
het heeft al een lekker grijs kleurtje en het smeert lekker uit en hecht in 1 keer, paar keer na strijken en klaar.
Als je hier en daar hele kleine stukjes tape plakt voor het aanbrengen en strijken, en je haalt na uitharding de tape weg heb je stukken muur waar het pleister heeft losgelaten. al met al een werkje van een paar minuten (droogtijd niet meegerekent)

Mvg Marty

ysbeer

Deze tip is voor wat hij waard is

Ik heb (na dat ik de tip ook ergens gelezen had)mij bij de drogist een pakje maagzout aangeschaft (eigenlijk geen idee wat het is,en hoe het in belgie heet).
Daar mee vul ik de gleuf op en gooi er daar na seconde lijm op.
Binnen 5 sec is het spul keihard,en kun je het gewoon veilen schuren e.d

ik heb er al veel gleuven (in bouwdozen)mee gedicht,en met zo een pakje doe je jaren.

Na schieter.Het ook wel zuiveringszout.
wim ysbeer