Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Fleischmann 218

Gestart door Peter, 29 oktober 2007, 11:11:42 AM

Peter

Heb dit eigenlijk al langer eens willen vragen, maar je.... je weet wel.
Mijn Fleischmann 218 (digitaal/sound) maakt altijd bij stilstand een zacht ronkend geluid, ook als hij niet in gebruik is. Mijn andere Fleischmann dig. sound loks hebben dit niet, net zo min als mijn Lenz, Trix, Bemo enz.
Wat kan hier van de oorzaak zijn?
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ik heb dit bij zowat al mijn locs met sound. Ik denk dat dit volledig normaal is.
Indien niet, dan zit ik met een serieus probleem. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

cbx

Als je de OFF toets indrukt c.q. ALLE toetsen uit zijn moet je helemaal niets horen. Nu weet ik niet met welk systeem je rijdt ik gebruik Twin-Center van FLM en heb er zelf twee 218 met sound.

Peter

Ik gebruik de Intellibox, dus dezelfde familie als een twin center.
Zonder dat ik het adres van de lok ingeef, dus vanaf er stroom op de rails staat, hoor je dat geluid al.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Bij mij is het het M?rklin systeem, ik rijd dan ook 3-rail.
Als ik bij Systems op STOP druk dan is alles stil. Vanaf het moment dat ik alles terug start, dus de noodstop afzet, begint alles terug te zoemen.
Bij mijn Control Unit is dit net hetzelfde, bij STOP is alles stil, na een druk op GO begint het zoemen opnieuw.

Dit is enkel bij mijn locs met soundfunctie. Voor mij is het niet storend, maar dit was me ook al opgevallen. Volgens mij is het dus volstrekt normaal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Modelbouw

Bij deze heeft het niets te maken met welke rijregelaar je gebruikt, maar zit het probleem in de sound-decoder zelf.

Op welke tactfrequentie werkt die ???

De oudere versie van ESU had daar ook last van (LokSound 2), in de latere versies (Loksound 3, V3.5) is deze frequentie verandert naar 32kHz en je hoort hem nagenoeg niet meer. Misschien moeten we daar de reden gaan zoeken.

 


Ludwig

Nu heb ik een 10tal loc's met sound.
Maar dat heb ik nog nooit gehoord.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2