Lemaco wisselaandrijving

Gestart door VC_berlare, 27 oktober 2007, 15:50:48 PM

VC_berlare

Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met het koppelen van een Lemaco wisselaandrijving met een slanke wissel van Marklin (type K)? Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, de handleiding die bijgevoegd is duidt enkel op een DC wissel.

Groeten,

Christophe

Klaas Zondervan

Ik weet niet precies wat je bedoelt met een DC wissel, maar een wissel is toch een wissel? De aandrijving hoeft alleen maar de tongen heen en weer te schuiven.

loebaske

Denk dat ook, dat er weinig verschil is tussen een AC/DC wissel, is enkel de goede montage onder tafel die belangrijk is.

VC_berlare

Ik bedoel met een DC wissel dat er geen stroomafname is in het midden. Ik heb de middengeleider die in de weg zit voor het aandrijven van de wissel zoals omschreven is in de handleiding. In de handleiding laten ze zien hoe de wissel te sturen is via een hefboom die eigenlijk over de balkjes beweegd (dus ook over de middengeleiding). Nu weet ik niet hoe ik het anders kan oplossen.

Klaas Zondervan

Kijk, nou komt de aap uit de perenboom! De puntcontacten zitten in de weg om het precies zo te doen als in de handleiding staat. Maar die aandrijfhefboom hoeft niet perse precies midden tussen de spoorstaven te zitten. Hij mag in jouw geval ook tussen een spoorstaaf en de puntcontactenbaan zitten. Of zelfs aan de buitenkant. Het gaat er maar om dat die hefboom ergens aangrijpt op de tongen-heen-en-weer-schuif-strip.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

tongen-heen-en-weer-schuif-strip.


Mooi woord, Klaas ! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

VC_berlare

Dus anders gezegt, moet ik de staaf verlengen om die aan de buitenkant te krijgen.... Juist?

ysbeer

JUIST.
En dan de hele zaak naast de wissel

wim ysbeer