verwijderd

Gestart door n/a, 21 februari 2005, 16:52:24 PM

Peter

#15
Ja wat ga ik kopen.
Wat ik zou willen (Mehano 51 en 41 Olaerts 44 enz. enz.)
Wat ik koop is andere koek, en afhankelijk van de financien en de good-will van de echtgenote.
Zelfs als je het fincieel kan, modelspoor is niet het enige in het leven. Vakanties, aanpassingen aan het huis, kleding enz. behoren evenzeer op het lijstje van uitgaven.
Er zijn mensen die besparen op hun eten om toch maar de laatste nieuwe auto te kopen, de Type 10 van Olaerts, de duurste reis....
Wel ik behoor niet tot die kategorie, als ik een bepaalde lok mooi vind en ik moet er niet het eten uit mijn mond voor sparen, koop ik hem.....en anders NIET.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

erik de noorman

#16
Ik heb nog een 26 (tp. III)bij rocky-rail in bestelling. Verder zoals peter al wat mij interesant lijkt in tp. III. Veel decoders om mijn machinepark verder te digitaliseren, en de circuswagens van Brekina zeker.

Erik

BD1701

#17
Voor mij zal dat toch weer redelijk wa zijn da ik normaal ga kopen. Dat zullen o.a. volgende dingen zijn: locs type 51 (2 stuks als da kan geel en groene versie dus), type 52 met vlottende cabine, type 13
uiteraard, als het kan ook nog ergens een type 55 (geel uitvoering, heb ik nog nie) en misschien ook nog een type 26. Verder rijtuigen: Bar-Dancing SR2 (2stuks), een paar nieuwe DMS-bagagewagons, een Ex-Grill express rijtuig. En waarschijnlijk ook nog een paar goederenwagons ofzo, maar weet nog nie precies welke. Dus ik zou zeggen, laat maar komen die nieuwe dingen voor 2005.
 

bartie

#18
Ik heb me voorgenomen om me te beperken tot de reeks 41 van Mehano en enkele goederenwagons van Os.kar. En moest ik een mooie ketelwagon vinden die bij de nmbs ingeschreven is koop ik die ook. De rest van het budget zal oa.: naar een soldeerstation,Badger 175 en scenery gaan.

Groetjes Bart.

n/a

#19
Dat wordt dit jaar ene gele 51,naar ik hoop FKR,maar ik heb gehoord dat de 51 eerst als FNDM-loc uit gaat komen,mocht het de 5101 (ex 5001)FNDM zijn,is ze ook van harte welkom (met geluid)

Verder de 62 van roco en de gele 5939 (volgende week),aan het eind van het jaar,voor m'n neefje,de startset met de 5947,waarvan ik de 59 en wagens uit de doos jat [}:)]en deze verwissel tegen een DB 215 met wagens.[:D][xx(]
Deze 59'ers zijn heerlijke locs om met weinig moeite te verfraajen en zijn erg leuk geprijsd,zodat er een depot van vol te maken is.
Ook moet ik nog achter groene tp.IV M2's van marklin aan.

Naast m'n kleine modulebaan,ben ik ook bezig met een stelplaats-project in HO,daarnaast [xx(]probeer ik ook nog wat aandacht te besteden aan weer een heel ander ho-project : minimodulebaan DDR-Reichsbahn anno 1987,een soort "herinnerings-diorama" zeg maar...

al met al genoeg redenen om heeel veeel over te werken,het liefst in de nachtdienst!


rrrrrrrrrr

Johnnytrein

#20
Richard, Graag een nederlandse vertaling van FKR en FNDM,voor de oningewijden zoals ik. Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

#21
Net gevonden: Lima 2735, 2383 en 2374, 5 NMBS Eurofima's, 2 Lima M4B en een Mehano Thalys.
Voor de baan rond de eeuwwisseling.
Waarom ik bewust voor Lima koos, 40 jaar geleden?

Wel, dat was het enige betaalbare merk dat je toeliet een Belgische trein te laten rijden! (125, M2, later 150 et inox TEE)

Voor geen geld in de Bazar of de Sarma.
OOK DIE BESTAAN NIET MEER [:(]



Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

#22
Even voor Richard inspringen.
Die werkt over voor alle modellen.
FKR Merelbeke
FNDM Antwerpen.

Ik zal het rustig houden denk ik.
De 62er zal ik overslaan die haalt Richard al. De 51 doe ik wel aan mee en dan nog 1 of 2 Roco 52 met vlottende cabine. (Laat het nummer wel veranderen) en dan nog een CFL 4000 en nog wat wagons.
En ja als Richard stelplaats bouwt zal ik het station van 6,60 meter maar gaan bouwen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

#23
Bedankt Mark7758, dus Antwerpen = FNDM . Maar welk Antwerpen, Centraal, Oost, Zuid of is dit gewoon Antwerpen? Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mark7758

#24
FNDM was Antwerpen dam. Tegenwoordig is het officieel FNND voor het nieuwe Antwerpen Noord Depot.
Maar vragen staan vrij en ik probeer te helpen.[;)]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

#25
Marc, bedankt. Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

#26
Jhonny

http://users.pandora.be/pk/stations.htm

op bovenstaande link staan de afkortingen van alle stations in Belgie oude en huidige

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

#27
Jan, Bedankt, hoe ver staat het met het station Mortsel? Al foto's gevonden? JOHNNY [:I]

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

#28
Leuk om eens terug te lezen hoe we begin dit jaar aan het kwijlen waren voor al dat lekkers dat er zat aan te komen. Ik moet helaas vaststellen dat we nu, eind december, nog steeds zitten te wachten op de 13, de 51, de 52 met vlottende cabine, de 20 ... enzovoort.[:(!]
Gelukkig zal, naar het schijnt, ons geduld binnenkort worden beloond (wat betreft de 13 en de 51). [:)]
Het voordeel is dat we goed hebben kunnen sparen [:D]. Of niet ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

#29
Ja, die freesmachine is er dus net niet gekomen... Enfin, er zijn genoeg andere dingen in de plaats gekomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.