Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lissy Uhlenbrock

Gestart door DelticPower, 25 oktober 2007, 00:38:32 AM

DelticPower

Hoi, vanavond een zeer prettige presentatie gehad over Lissy van Uhlenbrock. Een behoorlijk partijtje theorie. Heeft er iemand ervaring met het systeem. Het zou mogelijk moeten zijn te automatiseren (digitaal) zonder computersturing. Zou graag wat horen hoe het in het gebruik is, storingsgevoeligheid etc.
imghttp://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg/imgGroeten van Jan

INFO

Het is natuurlijk niet een automatisering zonder een computersturing.

De computer zit in de centrale en die zul je moeten programmeren, via de LNCV's

Ik denk dat het vooral een duur en ongelooflijk ingewikkeld systeem is. Wat niet echt flexibel is.

De goedkopere manier is gewoon te automatiseren met bijvoorbeeld Koploper en met terugmelders via het loconet m.b.v. de 63350 of 63340 modules.

Voor het lissy systeem moet je alle loks van een decoder voorzien en van een zender.

En een hele berg ontvangers.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

DelticPower

Hallo Wim (INFO)

Bedankt voor je reactie, zoals je ziet ben je de enige. Het Lissy-systeem leek me zo interessant omdat er ook een data-uitwisseling is terug naar de centrale. Daardoor kan je een bloksysteem maken zonder onderbrekingen, op je panel zien waar een bepaalde trein staat in je schaduwstation. Je kan er een trein tussenuit pakken of ertussen zetten etc. Het leek me een mooie manier. De treinzendertjes worden steeds kleiner, dus dat leek me niet zo'n probleem. Maar blijkbaar werkt er nog niemand mee of heeft er ervaring mee. BV storingsgevoeligheid en dergelijke. Had graag wat praktijkervaringen gehoord, want inderdaad het is een duur systeem. Om over ingewikkeld nog niet te praten. Dus maar verder met m'n bezetmelders in elkaar solderen,en op de "oude" manier verder.
Wim bedankt.
Groeten van Jan

INFO

Ik denk niet dat je er zonder meer een trein tussen kunt zetten, die trein moet bekend zijn, m.a.w. er moet een route voor gemaakt zijn.
Alleen de waarheid ligt in het midden.