Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

wissels

Gestart door destel, 22 oktober 2007, 18:43:39 PM

destel

Hallo
Ik gebruik pecowissels waar ik zeer tevreden vanben maar mijn
leverancier is nu overgeschakeld op piko.Ik heb ook enkele wissels
van mehano maar die laten te wensen over en zou ik willen vervangen
maar ik vind nergens hoe ik de pikowisels moet aandrijven.
Bij,peko diende men de motor onderaan te bevestigen maar zijn er
geen merken met zijaandrijving zoals mehano maar dan iets betrouwbaarder.
Groeten
destel

Pol

Kijk eens op de website van Piko
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=shop&grand_id=4&parent_id=5

Ook Fleischmann en Roco hebben zij-aandrijvingen. Die van Fleischmann zijn bij mij altijd al betrouwbaar gebleken! Ze werkten zelfs nog na 15 jaar op de zolder gelegen te hebben. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze "andere" merken bruikbaar zijn voor het aandrijven van Piko-materiaal?
Weet je handelaar geen oplossingen?

Ach, weet je wat: er zijn er op dit forum genoeg die slimmer zijn dan mij. Je krijgt vast nog wel wat suggesties!

Groeten,
Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Ludwig

Is er iemand die kan zeggen of de problemen met de Piko wissels zijn opgelost?
Ik heb er een 10 tal gekocht zo'n 3 jaar geleden en heb er met een paar het probleem gehad dat ze bij het schakelen niet goed in hun stand bleven staan.
Misschien is het euvel allang verholpen, ik heb er in ieder geval geen meer vandoen.
En moest iemand de vraag willen stellen, deze wissels worden met de originele schakelkastjes bedient en dit op gelijkstroom.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

In het zichtbare gedeelte van een baan zou ik zeker geen zijaandrijvingen gebruiken, maar ondervloerse aandrijvingen. Dan heb je ook meteen keuze zat : met spoelen, motor of geheugendraad. Meteen hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de kwaliteit van de Piko-wisselaandrijvingen, waar hier ooit inderdaad nog problemen mee gemeld waren.

Artikels in MSM over wisselaandrijvingen : nr 17 (p. 52), nr 28 (p. 54), nr 46 (p. 44) en nr 48 (p. 48).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RobE

Hallo Ludwig,

Dat probleem is er nog steeds en komt niet alleen bij Piko wissels voor.
Zelf heb ik een groot aantal Piko wissels en deze heb ik aangepast en werken nu 100% betrouwbaar.
Het probleem zit in de eindafschakeling van de wisselspoelen.
Omdat ik digitaal rijd heb ik de eindafschakeling uitgeschakeld.
De spanning verlaagd naar 12 volt of je kunt een weerstand van 4,7 Ohm 1 Watt in de gemeenschappelijke leiding opnemen.
Met de wisseldecoders ben ik in staat de pulsduur in te stellen.

Werk je niet digitaal dan zou je de Piko wisselspoelen kunnen vervangen door Conrad aandrijvingen.

Groet,
Rob


Ludwig

Rob bedankt voor de info.
Dit ga ik eens uit proberen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2