Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Een eigen website?

Gestart door dirkske, 21 oktober 2007, 19:26:29 PM

dirkske

Hoi treinenliefhebbers,

Het is mij opgevallen dat vele onder jullie een eigen website hebben.:p
Nu heb ik al eens geprobeerd om zelf iets in elkaar te prullen met een programmatje dat ik van het net had gehaald maar ik ben er mee gestopt want ik werd er gek van.}:)
Het lukte gewoon van geen kanten.V
Mag ik van jullie eens weten hoe jullie het voor mekaar hebben gekregen of hoe en met wat???

Alvast bedankt.

Groetjes Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

dgrr57

Ik gebruik gewoon Notepad (geen mop).
Notepad++ is ook gemakkelijk, maar hoe minder toeters en bellen, hoe beter (voor mij).

Edit : even vergeten : ik gebruik FireFTP addon voor Firefox om mijn pagina's te uploaden.

Anarchy

Als je HTML code kent kan je gebruik maken van kladblok. Anders kan je ook programma's gebruiken als microsoft frontpage of macromedia dreamweaver. Dan moet je ook nog een programma gebruiken om de gemaakte pagina's te uploaden naar je webruimte (bv smartftp).

Michiel

Hallo dirk,

Het enige wat ik gebruik is een html-editor, meer bepaald NVU ( http://www.nvu.com/ ). Elk ander html-programma dat je ligt is natuurlijk ook goed. Surf's een rond, er zijn er velen.

Voor de rest is het veel prutsen en knoeien om het een beetje ooglijk te houden. Een basis cursus HTML is natuurlijk handig meegenomen.

succes,
Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Oorspronkelijk ben ik ook begonnen met een of ander website-bouw-programma. Maar dat beviel me helemaal niet, anders gezegd, ik kreeg bepaalde dingen gewoon niet voor elkaar.
Toen kwam ik er achter dat een webpagina eigenlijk gewoon bestaat uit tekst waar codes tussendoor staan, zodat de computer weet wat hij er mee moet doen. En sindsdien maak ik mijn pagina's met de simpelste tekstverwerker, nl. Kladblok, dat is een standaard onderdeel van Windows.

modelbaanHO

Voor het schrijven van mijn webpagina's gebruik ik HTML kit. Een gratis programma dat je van het internet kan downloaden. Voor het uploaden van de pagina's naar de webserver gebruik ik Filezilla (eveneens gratis).
Een zeer goede handleiding kan je vinden op: http://www.handleidinghtml.nl/
De teksten schrijf ik eerst in een Word document zodat de meeste spellingsfouten er worden uitgehaald. Daarna kopieer ik de tekst naar HTML-kit en breng de nodige tags aan. HTML kit bied trouwens de mogelijkheid om een sjabloon te gebruiken waardoor alle pagina's dezelfde layout hebben.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Roderik

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Als je HTML code kent kan je gebruik maken van kladblok. Anders kan je ook programma's gebruiken als microsoft frontpage of macromedia dreamweaver. Dan moet je ook nog een programma gebruiken om de gemaakte pagina's te uploaden naar je webruimte (bv smartftp).



In Dreamweaver zit deze functie automatisch ingebouwd. Da's trouwens het enige programma dat ik gebruik om mijn website op te maken. 't Is ingewikkelder dan een ander programma maar 't is volledig.
Always be modelling!

Gerolf

Roderik was me voor om de functionaliteit van Dreamweaver te onderlijnen.
Onnodig te zeggen dat ik het ook gebruik, zeker? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

renstimpie

Dreamweaver, prachtig programma.  Voor een cursus html:  www.websitemaken.be  Heel goede tips en scripts.

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Als je HTML code kent kan je gebruik maken van kladblok. Anders kan je ook programma's gebruiken als microsoft frontpage of macromedia dreamweaver. Dan moet je ook nog een programma gebruiken om de gemaakte pagina's te uploaden naar je webruimte (bv smartftp).



In Dreamweaver zit deze functie automatisch ingebouwd. Da's trouwens het enige programma dat ik gebruik om mijn website op te maken. 't Is ingewikkelder dan een ander programma maar 't is volledig.



voor meer dan 500 ? hoop ik wel dat alles inbegrepen is [:D]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door renstimpie
Voor een cursus html:  www.websitemaken.be  Heel goede tips en scripts.
Eens bezien ... en bij mijn favorieten geplaatst. Bedankt, Tim!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw