Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

olaerts

Gestart door wisselstromer, 21 oktober 2007, 12:48:10 PM

wisselstromer

net op de beurs in woluwe gehoord dat guido zijn winkel gaat verhuizen naar diepenbeek
de reden en wanneer dit gaat gebeuren weet ik niet


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

hobbyist

dat zou jammer zijn. Lag juist op de route als ik naar m'n ouders ging. Hopelijk blijft het bij een roddel.

dgrr57

De nieuwe winkel zal ongeveer 4 keren groter zijn [:D][:D]
Normaal gezien voor midden 2008.

En voor mij part, korter bij thuis, dus slechter voor de portefeuille [:D][:D][:D][:D]

loco

Het is geen kwakkel. Er is vroeger ook al eens gezegd dat Guido ermee zou stoppen en twee maanden later lag zijn reeek 15 er. Niets is minder waar. Guido blijkt nog spinglevend en vol ambities. Wel wordt hij een dagje ouder en denkt hij ook aan de toekomst. Meer bepaald aan zijn opvolging. Ook weet hij als geen ander dat de tijd van verzamelen en opstapelen voorbij is. Treinliefhebbers willen meer dan alleen maar modellen in dozen. Zij willen een ruimer aanbod waaruit ze kunnen kiezen. Dus het is waar, Olaerts gaat verhuizen en uitbreiden. En Diepenbeek is misschein wat verder dan Gruitrode en Genk, maar naar het schijnt is er ruim parkeermogelijkheid en is het vlak bij de afrit. Waarom zouden we dan klagen. En hij blijft de beurzen doen. Dus je moet niet naar Diepenbeek om zijn nieuwe winkel te bezoeken.

Bundesbahnfreak

Ik hoop dat dat waar is, ik woon op 300 meter van de grens van Diepenbeek

Groeten

Rudy

jacques timmermans

Naar het schijnt zou een grotere winkeloppervlakte een dringende vraag van M?rklin zijn, omdat zij enkel nog wederverkopers willen bevoorraden die een ?M?rklin Shop? in hun winkel willen en kunnen (omwille van de genoodzaakte oppervlakte) onderbrengen. Wat er met andere winkeliers gebeurt die dit niet willen of kunnen is niets bekend.

Jacques Timmermans

mini-bs

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Naar het schijnt zou een grotere winkeloppervlakte een dringende vraag van M?rklin zijn, omdat zij enkel nog wederverkopers willen bevoorraden die een ?M?rklin Shop? in hun winkel willen en kunnen (omwille van de genoodzaakte oppervlakte) onderbrengen. Wat er met andere winkeliers gebeurt die dit niet willen of kunnen is niets bekend.

Jacques Timmermans



En wat er met M?rklin gaat gebeuren weet je dan wel, ze gaan nog wat minder verkopen wegens op minder plaatsen voorradig. In de spoormodelbouw heb je blijkbaar veel fabrikanten die liever niet willen verkopen. De importeur van Roco doet ook erg z'n best om zeker niet teveel klanten te hebben. Raar zulle.

De enige reden die ik kan bedenken om het aantal verkoopplaatsen te beperken is de kleinere voorraad die je moet financieren. Maar een winkelier die geen M?rklin meer mag verkopen omdat de winkel te klein is die verkoopt z'n klanten dan toch gewoon gelijkaardige modellekes van LS, Roco, heljan, VIT... Stilaan prijzen die Duitsers zich zwaar uit de markt met de ene marketingfout na de andere op 't schap. Zelfs het AC-gevoel koop je niet meer uitsluitend bij die fabrikant h?.
 

rixke rail

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

net op de beurs in woluwe gehoord dat guido zijn winkel gaat verhuizen naar diepenbeek
de reden en wanneer dit gaat gebeuren weet ik niet


wim



Voor mij zelfs beter !
In Diepenbeek is een station ! Hopelijk ligt de winkel daar dan niet ver af !! [B)]
't Is wel een hele trip : over A'pen C'aal en dan L-trein richting Liege-Guillemins (+/- 2 uur), maar naar Genk en dan de bus naar Gruitrode is zeker even lang !
Bovendien is dat een lijn, die ik nog niet k?n ! Avontuur !! [^]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

citaat:
En wat er met M?rklin gaat gebeuren weet je dan wel, ze gaan nog wat minder verkopen wegens op minder plaatsen voorradig. In de spoormodelbouw heb je blijkbaar veel fabrikanten die liever niet willen verkopen. De importeur van Roco doet ook erg z'n best om zeker niet teveel klanten te hebben. Raar zulle


Ja, ja, dat heb je met managers die totaal geen binding meer hebben met het produkt dat ze produceren.
Met vriendelijke groeten
Peter

ronny-vdv

Diepenbeek

Waar ligt dat ergens ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

tonycabus

In da mooskoewet... zeggen ze in Limburg. Vlakbij de E 314 richting Aken, eerste afrit na Hasselt Oost. Goede keuze van Guido, gemakkelijk bereikbaar voor iedereen en vooral meer ruimte dan in de kelder (vond dat toch eigenlijk intiem!).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Diepenbeek

Waar ligt dat ergens ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

.

Weet gij Diepenbeek ni liggen??[:I] Daar hebben ze zelfs een universiteit[^]

Als ge het ni weet => onder Hasselt

ronny-vdv

Vanuit Gent blijft het nog altijd even ver.

Jammer.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

eric

Voor diegene die ver van Diepenbeek wonen.

De Guido of diens familie staan bijna iedere zondag op een
(ruil)beurs wel ergens in de buurt.
Als je belt om om iets mee te brengen dan doet hij dat toch zekers.
(als het in stock is teminste)

Bundesbahnfreak

Diepenbeek is vlot bereikbaaar met de trein, de treinen op de verbinding Antwerpen-Luik en Tongeren-Blankenberge stoppen er, eveneens stoppen de piektreinen er ook (Tuybens-Express).

Het is natuurlijk de vraag waar Guido zijn winkel gevestigd gaat worden want Diepenbeek is vrij groot.

Groeten

Rudy