Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

afscherming verborgen baanvakken?

Gestart door Michiel, 18 oktober 2007, 11:19:07 AM

Pol

citaat:
Geplaatst door Saraan
[- je hebt kinderen! Die hebben van die grijpgrage vingers, of laten soms eens wat op de sporen achter, zoals een legoblokje of opgedroogde yogourt.[:o)]


yep! Kinderen maken meer brokken dan je lief is![:0] Maar ik zou ze toch niet meer kunnen missen (de kids h?, de brokken wel hoor).[:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

n/a

citaat:
Geplaatst door belair

maar wel een zeer curieuze kat [}:)]

mvg
Luc



Stoven met pruimen , zeer lekker [:D]

Spoorse

janjozef

Ge kunt ze inderdaad gewoon klaarmaken zoals konijn, die kat bedoel ik, en die kinderen, ze gewoon leren waar ze hun handjes mogen aankomen en het probleem is opgelost. Eigenlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad, niet met de hond en niet met de kinderen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Hier zijn 2 illustries van hoe het er bij mij komt uit te zien. De boorden zijn gemaakt van repen plastiekplaat type "VEKAPLAN KT B100 0,8mm". De hoogte is 2,5mm en elke 5cm bevestigd met een fijn spijkertje van 0,9mm/1cm. Daarna, voor de afwerking, alle de randen afgelopen met een contactlijm. Ik vind het er in iedergeval goed uitzien. Daar vliegt geen lokomotief meer over! [:D]

(let niet op de warrige elektrische bekabeling onder de baan; die is maar voorlopig. Als de bezetmelders en keerlusschakelingen aankomen, wordt de bekabeling definitief en proper gelegd)





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pol

Wauw! Dat ziet er netjes uit![:p]
Zijn dat Fleischmann-Profisporen dat je gebruikt? Zo ja, ben je daar tevreden over?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Michiel

Bedankt, Pol, voor het compliment!

Dat zijn inderdaad de Fleischmann-N Profisporen. Toen ik (her)begon, heb ik hiervoor gekozen uit compromis. Er was niet echt een gamma dat me aansprak, en heb dit maar gekozen voor zijn beschikbaarheid.

Tevreden? hmmm ja, maar...

Nu ik wat ervaring heb met rails leggen, en weet hoe ik het wil uitvoeren en wat ik wil bereiken, overweeg ik sterk om over te gaan naar Peco code 55. Helaas zal ik dan mijn sporenplan volledig moeten hertekenen, en hopen dat het project uitvoerbaar blijft. Maar dat is allemaal voor later.

Voorlopig, voor de klimspiraal waar ik ga aan beginnen, ga ik door met Fleischmann-Profisporen.

groetjes,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

Vliegengaas onder je baan spannen. Dan vallen eventuele "uit-de-bocht-vliegers" daar in. Dat ben ik in elk geval van plan.
Always be modelling!

Michiel

Dat vangnet had ik in het begin ook overwogen, maar daar de baan nog in volle opbouw is, en ik regelmatig (dagelijks) er onder kruip, wist ik van mezelf dat ik niet de dicipline zou hebben om het net telkens netjes terug te hangen vooralleer ik weer testrondjes zou gaan rijden. Vandaar de boorden-oplossing zoals hierboven te zien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Mij lijkt de boorden-oplossing ook beter. In een vangnet kunnen je modellen ook nog tegen mekaar aan knallen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Dat is het simpelste wat Michel (Saraan) heeft gedaan,wat afgedankte palet beschermers of overschotten van onderdak bekleding enz enz het is gewone bi-print in vak jargon, dat is wat ik al 20 jaar toepas en nooit problemen mee gehad ...ALS die al eens ooit uit de bocht schuifden [;)]

Michiel

Loebaske, ik weet niet of dat een compliment of kritiek was, maar in elk geval weet ik nu waar ik moet gaan zoeken om dit materiaal gratis als recuperatie van verpakking te vinden. Bedankt voor de tip![8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Michel, het is een kompliment,het is hier de bedoeling om elkaar te helpen en om op een goedkope manier aan materiaal te komen [;)][;)]

Michiel

In ieder geval bedankt, Loebaske! [^] 't Is een goeie tip! [8D] Als je er nog zo hebt, die je zo 20 jaar stillekes gebruikt, wees niet verlegen en deel het met ons, want deze was een goeie. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

pfffff, heb er zoveel, maar de vraag moet er wel komen om advies te geven, enne daarvoor dient ook een club, om ervaring door te geven..
net als op onze pre-opendeur de vrijdag, daar heb ik enkele forumleden men al-oude pulsbreedte rangeermodule laten zien, kruipend uw loc laten rijden, of ook een pulsbreedte heen en weer module, die tevens ook in ovaal gebruikt kan worden...ommibus/regionaal rijden... en binnenkort heb ik een zogenaamd kaartje om in digi locs te steken, om steeds dezelfde snelheid aan te houden, zowel bij klimmen als dalen....maar daar ben ik nog aan bezig...en zoveel andere alternatieven van de commercieele produkten [;)]