Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

Probleem met mijn Mehano 5001 DCC

Gestart door pabe, 24 september 2007, 18:58:36 PM

pabe

Ben sinds kort trotse bezitter van de Mehano 5001 met sound !  Moet toch ook eens Belgisch gaan he ...!  
Verleden weekend nogeens op de sporen gezet toen mijn kleinzoon op bezoek was, alles OK, tot die op een onbewaakt moment nogal random op de knopjes van de Lokmaus aan het duwen was, en de 5001 het niet meer deed...

Hier de gegevens:
- DCC met Roco Lokmaus II
- ondertussen alle CV's die in de Mehano handleiding staan terug geprogrammeerd naar de default waarden.
- alles schijnt goed te werken ( licht, geluid...), alleen rijdt de lok niet meer.  Wel probeert hij met een of twee schokjes te vertrekken, maar dat is dan ook alles.  Je hoort wel dat de decoder de motor probeert aan te sturen.  
- Ook op DC doet hij het niet...  alhoewel CV29 dit toelaat.
- graag suggesties... de loc is uiteraard nog onder garantie, maar hem terug te sturen naar de handelaar zou ik enkel willen doen als hij echt defect is, niet als er iets in de config scheelt.
Is er een mogelijkheid om de volledige decoder te re-setten?

Dank bij voorbaat voor jullie suggesties !

groetjes,  Paul

ERVIN

Hoi Pabe(Paul) volgens de handleiding van de reeks 51 met sound lees ik hier het volgende, "decoder reset" geef waarde 8 in in de te geven CV 8 en automatisch worden de oorspronkelijke CV's gereactiveerd.

Laat je even iets weten of het is gelukt?

pabe

HI Erwin,
bedankt voor de opmerking... had ik stomweg over gelezen.

Spijtig genoeg heeft de volledige reset geen effect gehad.

Ik begin eerder te denken aan een mechanische blokkage...  iemand die zoiets al eens heeft voorgehad ?

groetjes,  Paul

Peter

Paul, normaal moet met een reset alles terug in orde zijn, d.w.z in de staat dat je hem hebt gekocht. Veranderingen die je zelf hebt gedaan, bv het adres of zo, zijn dus teniet gedaan.
Dit mag geen invloed hebben op de rij-eigenschappen. Indien die niet rijdt, is er een andere oorzaak (draadje gelost enz.) Indien je niets vind is er helaas maar  een  oplossing: terug naar leverancier.
Met vriendelijke groeten
Peter

pabe

Hi Peter,

inderdaad, zojuist de lok maar eens opengemaakt, en andere decoder ingeplugd:  nog steeds hetzelfde fenomeen.  Lijkt dus op een mechanische fout in de overbrenging.. of de motor zelf die defect is geraakt.
Hij gaat dus terug naar de leverancier.

groetjes en bedankt,

Paul

tonycabus

Verbazend voor een Mehano (ik heb zo'n 51 maanden aan een stuk laten rijden!!) maar het zal blijkbaar iets mechanisch moeten zijn.
Stuur me eens een PM, Paul..
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

pabe

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Verbazend voor een Mehano (ik heb zo'n 51 maanden aan een stuk laten rijden!!) maar het zal blijkbaar iets mechanisch moeten zijn.
Stuur me eens een PM, Paul..

Hi Tony,  heb je mijn PM ontvangen?

tonycabus

Ja Paul, en ook de reactie van je handelaar... Goe zeker h??[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

pabe

citaat:
Geplaatst door tonycabus

[:D][:D][:D]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door pabe

citaat:
Geplaatst door tonycabus