Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Rangeerduivel

Type 30
In Traintamarre-T niets over te vinden,
Ze wachten op u voor foto's Hugo!

;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Toch nog één groot verschil met die foto: dat achterste wiel staat bij de mijne over de cabine.
Maar in mijn boek staan veel varianten, en dat beestje is een paar keer omgebouwd.

Rangeerduivel

Idd,
maar aan deze foto te zien zou de tender van de rode loc volgens mij beter passen,
Bij de LMS-loc zijn de veren niet te zichtbaar...

;)

Huugooke

Dat is inderdaad goed gezien! En zo één heb ik zelfs nog over.

Michiel

'tja, wanneer men het model en de foto A-B gaat vergekijken, dan is er veel dat niet klopt, en is het gewoon een andere locomotief. Maar zonder foto, zo los op een modeldbaan, zonder vergelijkingsmateriaal, zullen er niet veel de "fouten" merken. De uitstraling is vrij goed voor een type 30.

De ander is heel wat moeilijker met die vrij exotische as-opstelling en tóch die McIntosh look.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Toch nog een tekening gevonden van een" McConnell type C", waar de asopstelling wel klopt. Hier zonder cabine zelfs, maar in de loop der tijd....
Zou bij Tubize zijn gebouwd.

ceuleer

De oogst van deze week.....

Rock 'n' roll



VW T1 met paint van Rockband The Who.  8)



Vw T1 met een bootje.  ;)

En last but not least, een Marion Zeller Rollenbank, overgekocht van forumlid Benny(dieseltje).  :)





ps: de loc is niet bij de rollenbank inbegrepen, dit is een rollenbankmodel.  ;D

Metpetergaathetbeter

Talking about my Generation  ;D Fraai busje komt zo ! ;D ;)

NielsVV

Waarvoor word zo een rollentestbank gebruikt? Kan je je modellen niet testen op je baan?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

BC911

Als leek ben ik ook wel benieuwd. Ik leg hier nu steeds even snel een lusje om de loc's te testen. Of kan je dan het vermogen meten zoals ze doen bij wagens ... ?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

ceuleer

Citaat van: NielsVV op 12 september 2015, 21:19:13 PM
Waarvoor word zo een rollentestbank gebruikt? Kan je je modellen niet testen op je baan?

Ik heb nog geen baan, soms leg ik een ovaal op het keukeneiland.
Ik sluit nu de rollenbank aan op de pc via de lokprogrammer, en zo kan ik experimenteren met de instellingen van de (sound)decoder terwijl de decoder in de loc zit, dat is gemakkelijk bij loco's die standaard voorzien zijn van loksounddecoders.
En op mijn PC bureau heb ik te weinig plaats om te testen op de rails, dus deze rollenbank is voor mij een goede oplossing.

Klaas Zondervan

Het voordeel van een rollenbank is dat je een loc vol in werking kan zetten, terwijl hij toch voor je neus blijft stilstaan. Zo kun je b.v. makkelijk spanningen meten, zonder dat je er achteraan moet hollen.

Stedahult

Voor achter de NS 6409 de laatste twee wagons aangeschaft.

Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

Steef,

de verwachte vraag achter een NS 6409 (rijdt die in buitenland (buiten nederland) ? Wat wordt er in vervoerd en zijn wagons een begin van een bloktrein ? Van welk merk ?

Groeten Peter ;)