Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

hazegras

Hallo Ben,

Märklin heeft niet het juiste voorbeeld genomen. Buiten de naam Nescafé is het model fout.
Hieronder vindt u een foto van mij van het voorbeeld.
De lengte is 18.740 m - in H0 is dit 215,40 mm en niet 171 mm.
Ook heeft het voorbeeld half ronde wanden en geen rechte wanden.


Groeten,

Eric

Ben

Dat geldt ook voor mijn Rivarossi aanschaf, het is fantasie. Maar het is maar speelgoed toch? 8)

Gr, Ben.

Davy

#2837
Marklin heeft idd een ander type wagon genomen en daar Nescafé opgeplakt. Waarschijnlijk heeft deze wagon ook niet dezelfde lengte als het echte voorbeeld wat zeer spijtig is.
Die op de foto lijkt meer op een soort kalkwagen met zo'n schuifklep op het dak. Er mag gerust een fabrikant zich eraan wagen om hem na te bouwen.

Davy

Hier heb je een iets ander type wagon van Nescafé

Nescafé wagon by davy vanmolle, on Flickr

Vind het eerlijk gezegd zeer mooie wagens. klopt het dat deze tot de SNCF behoren?

Huugooke

Bron van wetenschap: (wie zocht daar afbeeldingen van bruggen ?)




Huugooke

Citaat van: Dirky op 09 augustus 2015, 13:47:07 PM
... ikke...  :D
elf bladzijden geloof ik, wel kleine fotootjes natuurlijk.
Ge moogt 'm eens lenen (ge zijt ook alleman niet hé  ;) )

hazegras

Dag Davy,

Uw foto is inderdaad iets anders. Ik heb hierbij terug een foto van mij geplaatst.
Mijn eerste foto was een wagen ingeschreven bij de SNCF als CTC, mijn tweede foto is een wagen ingeschreven bij de SBB als Ermewa.

Groeten,

Eric

jb

#2843
Liliput 663310, Flak wagen

http://uploadenfoto.nl/pictures/31e0d8824f54cdb3cf24ec2499fe4cbf.png

Nu nog verder zoeken naar Brawa 45209 - 45210 - 45211 en men setje is compleet, dus als iemand er vanaf wil hoor ik het graag.
Mooi voor in de kast   :P

Jurgen

Citaat van: Union Pacific op 09 augustus 2015, 10:15:02 AM
Citaat van: Ben op 07 augustus 2015, 19:27:20 PM
Uitbreiding "silotrein" met 3 Rivarossi karren:

Gr, Ben.

Mooie silowagens ;) Marklin heeft ooit deze van Nescafé op de markt gebracht, kheb er daar een paar van liggen.
Nu twijfel ik wel of deze op de juiste lengte zijn uitgebracht want Marklin kort zijn modellen nogal graag in :)

Goederenwagens hebben normaal wel de correcte afmetingen. Het zijn eigenlijk alleen hun rijtuigen die ingekort worden.

Uiteraard moet je niet kijken naar de goederenwagentjes die in de startsets of in het hobby-gamma zitten. Dat zijn doorgaans fantasie modelletjes voor de kinderen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ceuleer

Deze week in Duitsland nog enkele VW T1 modellen op de kop getikt van Schuco.  :)




loebaske

Schoon gerief van Schuco en betaalbaar, jammer dat men die niet snel vindt....

Kautenbach

om prikkeldraad te vervoeren op de lijn van Wolzerdange 2 platte wagens van Piko, via Module-Club Luxembourg besteld, en die zijn gearriveerd ;D
Verder een speciale platte/rongen wagen van l Air Liquide ook CFL om gasflessen te vervoeren ;)

Wel erg blij mee, zeker omdat de voorraad platte wagens niet al te groot was, ze zijn nog wel erg nieuw, dus voor Walverdange op 8/9 november wel wat te doen, ;D






Peter

CiteerSchoon gerief van Schuco en betaalbaar, jammer dat men die niet snel vindt....

Bij Hünerbein in Aachen, een ruime keuze (de meeste model auto merken trouwens)

en ook hier trouwens: http://www.modellbahnshop-lippe.com/gattung/Schuco/
Met vriendelijke groeten
Peter

B_Modelbouw

Deze week weer een extra Class 66 erbij ... De "Ascendos Rail Leasing PB02"

Na negen Mehano's is dit mijn eerste Heljan aan een voordelige prijs van iets meer dan Sound-decoder, wielen
lichtjes gereinigd en perfecte rij-eigenschappen, de ombouw naar Roco-wielen is voorlopig dus nog niet aan de orde.   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC