Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

oebr

#2160
2 meisjes op het strand in het bos



voorlopig nog niet aangepast qua nummering, maar het is de bedoeling dat het 'Belgische' Köfjes (uit Raeren in de jaren '90) worden.
Het betreft Lenz Modell+ modelletjes met digitale aansturing van de koppelingen en USP voor een zeker rijgedrag.

https://c1.staticflickr.com/3/2805/11692247055_c95bb128d4_z.jpg
https://farm3.staticflickr.com/2859/11693039136_9638462f41_k.jpg
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ceuleer

Deze week zijn er een paar aankopen afgeleverd.
De trix 24080 wagon met een waterpas als belading, hierop kan je het percentage van de helling aflezen, dit vond ik interessant, wanneer ik in de toekomst een helling moet maken van schaduwstation naar treintafel.



dan nog een lima EAOS wagon van HGK met lading.



En last but not least, een Dapol kuiswagen. Ik heb de knoop doorgehakt, ik heb al verschillende manieren en toestellen gezien om rails te reinigen, ik heb dan maar gekozen voor de Dapol. En omdat ik vooral Duits materiaal heb, dus veel rood met DB logo, heb ik de speciale DB versie gekocht.
Deze past mooi bij de andere rood/witte wagons en loco's.
In het weekend een decoder plaatsen en eens testen, ik ben benieuwd.  :)





grz,
Gunter

dani

ga je hem als stofzuiger gebruiken of ook om de rails te reinigen en polijsten ?

Bij 3-rail is dat laatste een beetje lastig, omdat je met die pukkels zit, maar bij 2-rail rijders moet dat perfect lukken, ik ben heel benieuwd ...
Volgens mij is het beste om hem te  DUWEN met een lok die voldoende grip op de rails heeft, net als je bij een railgom-wagon zou doen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

nieuwe aanwinst :  Piko   BR 218 in blauw/beige kleurstelling, AC digitaal.  Echt een koopje voor nog geen 60 euro bij een Duitse webshop met een "L".
  Die zal mooi staan  voro een sleepje passagierswagonnen in zelfde kleuren.


bron "Modellshop Lippe DE"

en meteen ook nog een containerkraantje mee besteld van Vollmer



bron "Modellshop Lippe DE"


kunnen weer even plakken en plannen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Hé Dani,

ik heb op Youtube al enkele filmpjes bekeken, en daar zijn er ook bij die de Dapol duwen, ik denk als de rails niet te erg vervuild zijn, dat trekken wel moet kunnen. Erwin gebruikt de Dapol samen met een roco clean wagon, getrokken door een 6218 van de NMBS, deze foto en info staat op deze link
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12785.msg154561.html#msg154561
Ik denk dat ik ook eens ga proberen met zo een cleanwagon ertussen, tussen de loc en de Dapol met stofzuiger aan.
Later proberen we eens te polieren.

grz,
Gunter

dani

volgens mij is het met een  roco clean wagon  best om de volgorde wat aan te passen...

1) de roco clean
2) de stofzuiger
3) de loko in "duw" mode

Dan ga je met de wielen van de loko geen  stof opnemen dat de clean wagon maakt, want de Dapol zuigt het al op


Maar het is zoals je zelf al aanhaalt : als je rails niet te vuil zijn, maakt het minder uit.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Citaat van: dani op 04 juni 2014, 12:07:44 PM
volgens mij is het met een  roco clean wagon  best om de volgorde wat aan te passen...

1) de roco clean
2) de stofzuiger
3) de loko in "duw" mode

Dan ga je met de wielen van de loko geen  stof opnemen dat de clean wagon maakt, want de Dapol zuigt het al op


Maar het is zoals je zelf al aanhaalt : als je rails niet te vuil zijn, maakt het minder uit.

Deze volgorde ga ik ook toch eens probreren.  ;)

bollen neus

Een Roco 62859 TMY106 TAGAB aangeschaft, Great Northern versie dus, voor 88 euro gekocht via ebay.Deze gaat in samenstelling komen te rijden met den STRUCTON 9505.
Den Eric. ;)

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Gisteren nog een Roco 63472 NSB Di3.641 (rood/bruin) kunnen kopen van persoon die tegen mijn deur woont (alé nen km of 9 hier vandaan) Heeft dan ook nog wat naar gebouwde modellen staan kijken en was verrast hoeveel verschillen er kunnen zitten onderling in hetzelfde model bij eenzelfde vorm van locomotief. Hij is tevreden buiten gegaan en ik dik tevreden met nog een "oude" gediende tijdperk 3 versie. Heb er dan al LED warm wit/rood ingestoken, afwerken en vervuilen zal tussendoor wel gebeuren bij andere werkjes.
Den Eric. ;)

Stedahult

Ik zag hem al staan Eric.

Bij jullie was het vorige week vaderdag, hier vandaag. Dus een klein pakje
met een leuke inhoud. En dat terwijl zij zelf er niets mee hebben.

Mvh. Steef

Herwig

Tank Trains Brittain of totaal iets anders ?

Stedahult

Dat is het type, TTB. Je hebt ook TTA. De afkorting ken ik (nog) niet.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter