Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

modelbaanHO

Gunter, bedankt voor de info. 'tja dat wordt weer zoeken hé.
Voor zover ik nu al info bij elkaar heb kunnen sprokkelen was deze versie ooit ook te koop bij Conrad.
Op dit ogenblik worden er geen aangeboden op eBay.

Wim, ik heb bijna al mijn HGK Loks via het internet gekocht. Deels via koopsites zoals eBay en Marktplaats deels via internetwinkels. Ik heb (gelukkig voor mij) nog nooit een probleem gehad. Eerder het omgekeerde met modellen die ik te koop aanbood waarbij de koper eerst toezegt en daarna afhaakt (niet via eBay, wel via Marktplaats). Waarom ik nog nooit een probleem heb gehad weet ik niet. Misschien is het puur geluk. Ik lees hier en elders soms horror verhalen over aan- en verkopen waarbij ik telkens denk: blij dat dat mij nog niet is overkomen.

Bij internetwinkels hanteer ik wel een aantal criteria:
- is de volledige identiteit te achterhalen, naam adres, telefoon, handelsregister en/of BTW nummer.
- kan ik info vinden over die winkel
- hoe werkt de site: is die functioneel (professioneel) in elkaar gestoken.
- hoe zit het met aangeboden items: correcte prijzen (vergelijken met andere winkels), aanduiding van beschikbaarheid...
- hoe zit het met de betaalmogelijkheden : VISA, Paypal (bij deze kan je nog iets doen wanneer het misloopt). Als je alleen maar een overschrijving kan doen op een bankrekening...
Ondertussen heb ik met een aantal winkels goede ervaringen en uiteraard krijgen die dan voorrang op een andere onbekende.


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Eres

Mag je heel blij zijn dat het je (nog) niet overkomen is. Heb al eerder een negatieve ervaring opgelopen waarbij ik beter de wagon nieuw had kunnen zoveel aanpassingen moesten er gebeuren. Toen een BR103 loc waarvan de slakken in de tuin sneller liepen dan die loc op het spoor. Nu deze twee keer weer. Nee dank je

Gelijk als je al zei Inmiddels ken ik vast personen die volledig te vertrouwen zijn en mij helpen waar ze kunnen en ten tweede ook de vaste winkels. Ik weet waar ik aan toe ben en als het niet lukt dan maar niet neem geen enkel. Je zou kunnen zeggen ik weet nu wel beter.

Maar je mag van geluk spreken en nogmaals alle lof voor je mooie collectie en heel veel plezier daar mee

Wim

ceuleer

Hé Wim,

marktplaats en 2dehands is soms wel een probleem, als je iets verkoopt hoor je niks meer van de koper, wil je iets kopen, het zelfde of het is al verkocht, zucht.....
Maar wat ik Luc voorstel is eigenlijk Ebay, je hebt een feedback van de verkoper, daar kan je te weten komen of die persoon betrouwbaar is, elke koper kan een slechte feedback geven wanneer er iets niet ok is.
Gewoonlijk staan er ook meerdere foto's bij de aanbieding, dan heb je een idee over de staat van de aanbieding, wanneer de aanbieding afgelopen is en je hebt ze gewonnen dan is de aanbieding zeker voor jou.
Als er problemen zijn die niet opgelost geraken kan je klacht indienen bij ebay, iemand waar meerdere problemen mee zijn vliegt gewoon van ebay af, een terugbetaling van ebay is ook mogelijk.
Ok, het is niet waterdicht, maar als de verkoper al honderden of duizenden feedbacks heeft die goed zijn, dan komt het altijd goed.
Er zijn van die Ebaywinkels die modeltreinen opkopen en aanbieden op ebay, dus eigenlijk handelaars zoals Marnan op marktplaats, of CC rails hier in Belgie, dus die zijn wel te vertrouwen.
Ik heb ondertussen al 400 aankopen op ebay gedaan denk ik, niet alleen treinen maar van alles en nog wat, tot Iphones toe, ik heb 1 keer een klacht moeten indienen van iets dat niet afgeleverd werd, maar het bedrag was te klein voor terugbetaling door ebay, anders had ik het bedrag terug gekregen( min verzendingskosten en bepaalde administratiekosten).
Alléé, we zoeken onze treinen wel op onze eigen manier, misschien verkopen we ze wel aan mekaar op dit forum.
Nog veel modelplezier gewenst aan iedereen.

Grz,
Gunter

Eres

Dag Gunter,

Ja je moet niet alles over een kam scheren is een gezegde. Ik heb dan ook via een forum lid een loc in bestelling. De NMBS 2024 en als alles goed gaat zal hij ergens eind volgende week hier zijn.  Ben een beetje bezig om mijn NMBS collectie uit te gaan breiden.

Helaas ben ik begin deze week benadeeld doordat er eentje is die zijn beloftes niet wenste na te komen op tweedehands. Ik heb hierop in NL bij een winkel een ex Belg.loc besteld deze is van Rocon en rijdt voor Locon de 9802 en volgens mij is dat ook een ACTS loc en daarvoor was het de 6325 van NMBS.

Ik hou mijn ogen open want wil nog een enkele loc van NMBS zowel hle als hld en dus kwam die 2024 goed van pas.

groet

Wim 

Rangeerduivel

#1954
Wim,
de verkoper van die 2024 is wel jong,maar betrouwbaar hoor!   ;D

Maar dat truukje ga ik hier thuis ook eens proberen;

"Schaaaat,die vent heeft mij belazerd,ik ga direkt een loc bestellen,misschien word ik dan wat rustiger..."  ;D ;D ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 09 november 2013, 12:10:24 PM
Wim,
de verkoper van die 2024 is wel jong,maar betrouwbaar hoor!   ;D


Klop, al heb ik onlangs wel iets raars gehad.

Ik verkocht een DB BR101 had een bod van €70, koper gemaild, maar zijn mails zijn er bij mij niet doorgekomen. Ondertussen krijg ik een bod binnen van €99 incl. verzending, daar dan op in gegaan aangezien ik niks hoorde van mijn koper voor wie de loc bedoeld was. De dag dat de loc de post op was krijg ik een mailtje van die oorspronkelijke koper. Jammer voor de man was de loc al weg en had ik het geld van de ander al op mijn rekening staan. Beetje vervelend uiteraard, behalve dan voor mijn bankrekening.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Citaat van: Rangeerduivel op 09 november 2013, 12:10:24 PM
Wim,
de verkoper van die 2024 is wel jong,maar betrouwbaar hoor!   ;D

Maar dat truukje ga ik hier thuis ook eens proberen;

"Schaaaat,die vent heeft mij belazerd,ik ga direkt een loc bestellen,misschien word ik dan wat rustiger..."  ;D ;D ;D

;)

Rudy

Dat valt nog al mee wat je zegt. ;)   Jij bent niet getrouwd zoals je eerder zei want dan kon je ook niet vreemd gaan zoals je zei. Maar inderdaad was het een bekende dus ga je niet vreemd. ;)  En kan je doen wat je zelf wilt ook met aanschaf van je spoor toch??? :)

En ik hoef die kreet echt niet te doen want ik weet wat ik doe, maar had goed de p..t in toen ik dat bericht kreeg van PeterdeBeck als dat tenminste zijn echte naam is. Heb getracht om wederom een negatieve opmerking te plaatsen maar dat gaat helaas niet maar heb hem een zeer vriendelijke mail gestuurd, waar in ik in het kort heb verteld hoe ik over hem dacht iets waar de honden geen brood van lusten Maar kan je zeggen dat ik meer vertrouwen heb in mijn honden dan in PeterdeBeck.

En ik zie met belangstellen de Locon hld 9802 graag tegemoet en ook de NMBS 2024 MetWillempiegaathetheelwatbeter
En ja de jongere persoon dat weet ik hij heeft mij keurig op de hoogte gehouden en dat komt helemaal goed :-X

groetjes Rudy

Wim

Peter

Ben tot nu op al die jaren 1 keer bedrogen geweest (nou bedrogen)  Ik had van Roco een elok reeks 111 van de DB gekocht is de kleurstelling van Lufthansa Airport expres. Volgens de verkoper was het model nieuw en in onberispelijke staat.
Bij aankomst ontving ik een verkleurde lok die al vele rondjes had gereden. Heb een keer kunnen reklameren, maar de verkoper hield voet bij stuk dat hij een nieuw lok had verstuurd >:( >:(en dat het onderweg moest verwisseld zijn.Klachten waren nadien niet meer mogelijk (email was verdwenen)
Heb het model nadien verkocht aan iemand die het onderstel toch nog voor een ombouw kon gebruiken (heeft het model afgehaald)
Sindsdien koop ik enkel nog on-line bij mensen/winkels die ik ken
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Ik denk dat het vreemd gaan nogal zal meevallen. Hij voelt zich namelijk direct overal thuis. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Anarchy

Wim,

Met die "PeterDeBeck" op 2dehands.be heb ik ook negatieve ervaring. Wij waren tot een akkoord gekomen over een bepaald item. Toen ik een e-mail stuurde voor verder af te spreken kreeg ik na een tijdje het antwoord dat het materiaal reeds verkocht was aan iemand die "meer geboden had".

Eres

Ben ik dan blij dat ik met die oplichter verder niets meer te maken heb. Je zou haast vragen of er een zwarte pagina gestart mag worden. Maar dan denk ik dat we tegen de wet van privacy ingaan?

Wim

Eres

Citaat van: Johnnytrein op 09 november 2013, 17:01:01 PM
Ik denk dat het vreemd gaan nogal zal meevallen. Hij voelt zich namelijk direct overal thuis. :)

Dat Rudy iemand is die zich overal thuis voelt is mij ook al opgevallen maar dan op een positieve manier. En daar is ook niets verkeerd mee uiteraard. Mag en moet kunnen  Alleen moet ik oppassen dan want mijn vrouw is jonger dan hij!!!

Wim

Rangeerduivel

Citaat van: Anarchy op 09 november 2013, 18:08:09 PM
Wim,

Met die "PeterDeBeck" op 2dehands.be heb ik ook negatieve ervaring. Wij waren tot een akkoord gekomen over een bepaald item. Toen ik een e-mail stuurde voor verder af te spreken kreeg ik na een tijdje het antwoord dat het materiaal reeds verkocht was aan iemand die "meer geboden had".

Jeroen,
Dat is nu eens krak hetzelfde als wat Wim(ERES) tegengekomen is.
Daar komt nog bij dat ik hem die loc en dus ook de verkoper aanbevolen had.
Toen ik het vernam heb ik onmiddelijk een (boze)mail gedaan naar de verkoper,maar géén antwoord gekregen.
Uit pure frustratie heb ik toen een negatieve waardering over hem op tweedehands gelanceerd,met als resultaat dat ik een koekje van eigen deeg terug gekregen heb.En zoiets "schendt je reputatie" lichtjes
Dit had ik wel enigzinds verwacht,maar voor mijn vrienden heb ik dit over.

Dus als iemand zich geroepen voelt om een positieve waardering voor mij te plaatsen,doe maar hoor!!!

;)

PS.Jullie moeten niet bang meer zijn voor jullie vrouwen,ik ben ondertussen te oud en te lelijk geworden!  ;D ;D ;D

ceuleer

Op 2dehands kan je ook een slechte beoordeling geven aan een aanbieder( of koper).
Als je een account hebt klik je op "persoonlijke pagina" , dan "plaats een waardering" , geef het emailadres in van de persoon  , en klik "zoek", dan kom je op het profiel van de persoon met het mailadres.
Onderaan kan je dan uw ervaring met die persoon ingeven, positief, negatief, het mailadres nog eens ingeven en op "plaats" klikken.
Dan krijg je een bevestigingsmail om de beoordeling echt te plaatsen, op "bevestig uw waardering" klikken en de waardering staat op 2dehands.
Als er dan iemand iets wil kopen of verkopen met deze persoon, dan ga je eerst naar uw eigen account, klik op "persoonlijke pagina", klik op "plaats een waardering", geef het emailadres in van de persoon , klik "zoek" , en dan kom je op het profiel van de persoon met het mailadres.
Dan kan je alle waarderingen eerst lezen voordat je echt een bod doet op een aanbieding.
Dus ik zou zeggen, wanneer je slechte ervaringen hebt met PeterDeBeck , wanneer je antwoord gekregen hebt op uw bod of vraag, dan heb je zijn mailadres, copieer het, geef het in op 2dehands zoals hierboven beschreven, en de volgende keer dan hij iets aanbied kan iedereen lezen hoe hij met de mensen hun voeten speelt.
Veel personen weten niet hoe een waardering te geven of na te lezen op 2dehands, probeer het zelf eens, geef eens een mailadres in van een verkoper en check.

grz,
Gunter

Rangeerduivel

Bedankt voor de verduidelijking Gunter,
Ik heb het ook proberen uitleggen aan Wim,maar op één of andere manier lukt het hem niet,hoe het komt weet ik ook niet.

;)