Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

modelbaanHO

Citaat van: dani op 07 november 2013, 18:23:08 PM
Citaat van: modelbaanHO op 07 november 2013, 16:37:55 PM
Je hebt het dus zeker gezien in Mechelen.
Ik zou nog meer zeggen.... ik heb er nog op gestemd.     Helemaal mijn "ding" !

Waarvoor dank.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Eres

Dat is toch tof Luc. Je helemaal interesseren in HGK is totaal niet verkeerd en kan alleen maar waarderen. Ik been helemaal bezig met NMBS en CFL en zie andere projecten ook heel graag zoals die van jouw

Good luck met HGK

Wim

ERVIN

Wow , is de Ascendos eindelijk leverbaar , daar wacht ik al zolang op , dat wordt zaterdag naar de winkel rijden - yes yes...

ceuleer

Hé Luc,

hier nog een MEHANO (5458 DC) die eigenlijk niet zou misstaan in uw HGK verzameling.  ;)



grz,
Gunter

dani

@Eres :   dit zijn geen "nieuwe lokomotieven" die ik gekocht heb hee...   enkel de kappen, om 2 "bestaande" onderstellen een nieuw leven te geven .  Althans zo heb ik het hier thuis kunnen aanbrengen.  haha
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

wisselstromer

dani
wat bedoel je met "Let op het verschil in afwerking tussen de oudere en de recentere !"
bedoel je de leidingen op het dak en alle apparatuur daar ?
daar zat op het origineel ook veel verschil op
de beige/rode kap is de voorserie kap en die had maar 1 leiding over het dak lopen
de serielocs meerdere

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dani

dat bedoelde ik inderdaad, Wim.  de details  maken soms veel verschil uit.
Ook is bij de voorserie kap het detail van de roosters op het dak en aan de zijkant  een stuk "ruwer" en minder in detail.

Nu ja, voor mij is het makkelijker als er minder detail op het dak staat (in de vorm van minder leidingen en isolatoren) dat is makkelijker om af te tapen bij het overspuiten van de kap.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbaanHO

Citaat van: ceuleer op 07 november 2013, 23:52:32 PM
Hé Luc,

hier nog een MEHANO (5458 DC) die eigenlijk niet zou misstaan in uw HGK verzameling.  ;)

grz,
Gunter

Dag Gunter,

Neen, zou zeker niet misstaan. Wanneer is dit model uitgebracht ? Ik heb daar nooit iets over teruggevonden in mijn zoektocht naar modellen van de HGK.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ceuleer

Dag Luc,

ik heb hem ontdekt op Ebay in mijn zoektocht naar Mehano Class 66 modellen.
Op de cover van de catalogus 2004 staat hij afgebeeld, maar binnenin vindt je nergens iets terug van de DE 62, daar staan de bestelnummers van de DE 64.
Af en toe kom je hem in Duitsland tegen op Ebay, ik denk dat hij alleen in DC (5458) en DC-sound (5459) uitgebracht is in Duitsland.
Op deze link vind je meer info over de class 66 van Mehano.
http://fr.minipedia.org/index.php/Mehano_Class_66#5459_-_Class_66_DC_HGK_62_digital_SON_274
Nog een fotoke van de cataloog.


grz,
Gunter

Eres

Gunther

Dat is toch een prachtige mooie loc. Denk dat deze ook wel op mijn Ardennen Terminal zou passen. Immers Keulen is minder dan 100km van hier.

Wim

ceuleer

Goed idee Wim !  :D

Ik heb op internet enkele foto's gevonden van de DE 62, hij trekt containerwagons, ketelwagons, autowagons, stortgoedwagons(zoals fals) van VTG en anderen...
Ardennen Terminal is een vaste stopplaats voor deze loc.  :)

grz,
Gunter

Peter

Daarjuist was de DE62 te zien op het nieuws op de Duitse  zender ARD, omdat hij betrokken was bij een ongeval in of nabij Erfurt
De slagbomen aan de overweg waren defekt en de herstelploeg  was vergeten ze terug naar beneden te doen en een bord te plaatsen.
Je raad het al, een auto stak de overweg over en werd in stukken gereden. De 64 jarige auto chauffeur overleefde het ongeval licht gewond. Zijn auto was helaas aan gruzelementen.Aan de lok waren enkel wat krassen en een scheefstaande buffer.
Met vriendelijke groeten
Peter

Eres

Citaat van: ceuleer op 08 november 2013, 18:13:52 PM
Goed idee Wim !  :D

Ik heb op internet enkele foto's gevonden van de DE 62, hij trekt containerwagons, ketelwagons, autowagons, stortgoedwagons(zoals fals) van VTG en anderen...
Ardennen Terminal is een vaste stopplaats voor deze loc.  :)

grz,
Gunter

Is er dan nog eentje over voor mij misschien?

Wim

ceuleer

Voor degene die een DE 62 zouden willen, gewoon zoeken op ebay, af en toe komt er ene te koop.
Ik heb ook een tijdje gezocht, maar geduld wordt beloond !  :)

grz,
Gunter

Eres

Gunter

Dat dacht ik ook toen ik op zoek was naar een LSM 13 reeks eindelijk gevonden. afspraak gemaakt en achter mijn kont door verkocht. Je begint af en toe toch wel een beetje het vertrouwen te verliezen. Dit dan wel 2x in 10 dagen tijd De een was een ware oplichter en dan ander niet veel minder.

Kopen op internet voor mij liever even niet meer. Het vertrouwen is net doorgespoeld. Maar dat ligt niet aan jouw Gunter maar aan mensen die zo noodzakelijk een ander moeten oplichten

Wim