Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Prachtige wagens in elk geval, al vind ik dat de frames van de ramen er wat te dik opliggen, wat de zachte lijnen van dit soort rijtuigen toch enigzins verstoord.
Wat de handgrepen betreft. Het is heel goed mogelijk dat zelfs bij dezelfde rijtuigen er verschil is in kleur. Alle handgrepen waren bij de groene (2e klasse of gemengd 1e en 2 klasse) en bij de blauwe (1e klasse) rijtuigen metaalkleurig. Ook tijdens de korte periode van de "Pop" kleuren bleef dit zo. Enkel nadat ze in de Ozeanblau/Beige kleuren geschilderd werden, werden ook bij velen de handgrepen meegeschildert, waarbij men al vlug merkte dat die handgrepen snel hun verf door het gebruik verloren.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

terwijl bij het laatste rijtuig de onderste band waar de littera op staat in oceaanblauw is en niet in het zwart zoals de 3 andere.  Enfin, mij deert het niet, alleszins zeer mooi materiaal!

amibo

Ik weet niet of ze zo gecombineerd reden, maar ik vind dat ook niet echt storend.

Kees-Jan

Deze rijtuigen kreeg ik vandaag:



Nu nog wat ICR rijtuigen er bij en er is weer een leuk treintje bij.

Kees-Jan

bollen neus

Deze morgen aangekomen uit Duitsland, de ROCO 62857 STRABAG My 1142, de witte met de rode letters. [:)]

C-rail

Mijn nieuwste aanwinst(je): mijn eerste loc in spoor 1.
De Marklin K?ff van "Oswald Steam". Maar hopelijk blijft hij niet zo lang in zijn bruine kleedje.



[:I][:D]

b-shunting

gewoon uit nieuwsgierigheid hoevveel heb je er voor betaald?[:)]
minibaantje tp 4,diesel

C-rail

Wel, eerst moet je weten dat de K?ff's van M?rklin bijna identiek zijn, zelfs de beperkte reeksen zoals deze. En je moet gaan kijken naar digitale versies, want je moet een goede motor hebben. En aangezien mijn criteria voor de K?ff (digitaal, geen deuren aan de stuurpost) redelijk simpel waren, had ik de keuze tussen verschillende (de meeste) versies. Ik wil hem nl. ombouwen, dus kleurstelling maakt niet uit.

In Sinsheim zelf vind je tientallen K?ff's, al dan niet identiek. Prijzen van ?430 ([}:)]) tot ?325 (normale prijs). Maar ik heb er eentje gevonden aan ?265! Als H0'er vind ik dat nog goed meevallen. En gisteren heb ik hem een eerste testritje laten maken, en hij werkt perfect.[:D]

Kees-Jan

Mooi van lelijkheid:



CD diesel uit de 754 serie van Roco

Kees-Jan

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Mooi van lelijkheid:



CD diesel uit de 754 serie van Roco

Kees-Jan



Integendeel, deze loc heeft ook iets en dat zie je direct.[:)]

Paulogic

Ik vind die ook mooi.
Heeft wel uitstraling vind ik.

Trekt wat op een robotgezicht met een baard.
mvg,
Paul(ogic)

bollen neus

Ik vind deze loc mooi omdat hij nog ballen aan zijn lijf heeft, bij een andere schildering vertoont deze nog iets meer karakter en agressiviteit door de "duikbril" voorruiten of niet ? [:D]

Fretbol

Hallo iedereen,

Aangezien mijn nieuwste aanwinsten niet echt Belgisch zijn zal ik ze hier maar laten zien [:)]

Deze week heb ik 5 nieuwe Ferrari's aan mijn Redline collectie toegevoegd:





Van links naar rechts: Ferrari F430 GT2, Ferrari F50, Ferrari 575 GTC, Ferrari F40 LM, Ferrari 250 GTO.

Ik zal dus echt eens werk moeten maken van die Ferrari garage op de modelbaan [:D]

Fretbol [;)]

Kees-Jan

Redline collectie? Garage?
Met zo'n madam er naast zou een "redlight collection" ook een optie zijn.........

Kees-Jan

ERVIN

Hmm die F50 staat mij wel aan , evenals dat knap ding dat er naast staat.[:p]