Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Re 460

Met mijn excuses voor twee ontbrekende foto's van vorig bericht,

Hier zijn ze:

KAST 4


KAST 5
[imghttp://i1184.photobucket.com/albums/z336/paulre460/Re%20460%20Reclmeloks/Kast5.jpg][/img]

Beste!

ERVIN

Ik heb mij net ferm pijn gedaan , ben van mijn stoel gevallen , man man , wat een collectie Paul!! :o

Knap hoor!!! ;)

Re 460

Bedankt Ervin,

maar ik ontdekte dat de foto van Kast 5 niet zichtbaar is.
Een nieuwe poging:

KAST 5


Hopelijk nu gelukt, was in slaap gevallen tussen al men 460'ers

Johnnytrein

Zie ik dat nu goed heb jij 2 dezelfde Agfa loc's ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Re 460

Johnny,

Ja in mijn kasten staan er twee Agfa Loks, maar in H0 zijn er drie verschillende uitgebracht.
Als je wil zal ik dat verhaal wel eens schrijven, maar dat is dan wel een lang epistel, heb je tijd?

SuSke

Vooral die 2 links onder in kast 5 zijn er wel heel speciale  8) met een Belgische noot
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

Ja meer tijd dan geld zoals elke gepensioneerde.  :) misschien best per PM.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

centauri167

Beste naamgenoot, een collectie om "U" tegen te zeggen !  8)

dani

hierdoor voel ik me al niet meer echt geroepen om te posten... mijn "verzameling" valt in het niet bij wat hier allemaal al te zien is.

*** breng me een dweiltje, er loopt hier een kwijltje ***

Ik had dergelijke line up al eens gezien, maar nu ben ik Flabbergasted !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Re 460

Ik beloofde meer uitleg, niks uit medelijden, niks sensationeels,

Juist één jaar later, dag op dag, 4 mei 1994 was ik beroepshalve aanwezig bij de inhuldiging van de allereerste reclame Lok: Agfa doopte deze lok in Bern SBB.

Waarom zeg ik één jaar later, op 4 mei 1993 werd ik het slachtoffer van een vliegtuigcrash in Afrika, Nairobi. Was hier beroepshalve aanwezig voor diezelfde firma.

Als één van de weinige overlevenden ben ik toen, na verschillende operaties en een lange herstelperiode, terug in het leven mogen (moeten) stappen. Was en is nog altijd niet eenvoudig want op 27 januari 2015 moet ik terug de zoveelste nieuwe operatie ondergaan.

Maar nog even vooraf, bij mijn repatriëring naar UZ Antwerpen zat mijn geheugen totaal in de knoop.

Er werd aan mijn echtgenote geadviseerd om herinneringen van mijn jeugd terug op te halen. Zij heeft toen het boek over de Belgische treinen gekocht. De trein was er reeds in mijn jeugd met de paplepel ingegoten. Mijn vader werkte als hoofd seingever in Blok 10 Haven Antwerpen Noord.

Daar heb ik tijdens mijn vele bezoekjes dikwijls op diesel Loks mogen meerijden in de haven.

Door naar al deze foto's te kijken kwam mijn geheugen volledig terug.

En dan het grote toeval één jaar later was ik in Bern en het werd voor mijn een droom, bij het aanzien van deze prachtige lok Re 460, om al deze modellen als treinhobbyist te verzamelen in H0.

Door de jaren heen heb ik veel trein vrienden in Zwitserland en ben met meerdere treinbestuurders al vaak mogen meerijden in de cockpit van een... Re 460.

Maar nu even over Re 406 015-1 in H0:

Tijdens de officiële inhuldiging werden er aan de VIP's onder de genodigden 10 Loks in H0 (Märklin) overhandigd.

Versie 01 werd toen aan de internationale "Geschäftsführer" gegeven. Deze man was een Belg en ja zo heeft versie 01 de weg naar mij gevonden.

Op beide flanken staat:

Taufe der ersten SBB-Lok Re 460 mit AGFA Werbung

Unten: Bern, 4 Mai 1994 Patenkind 01 (bis Nummer 10)



De eerste serie was serie 460 (Re 4/4VI) van SBB, wit met "karminrote Streifen", reeks voor Agfa die aan de Zwitserse fotovakhandel werd geleverd met decoratie materiaal voor de etalage.

Hiervan was de eerste oplage 500 stuks waarvan 300 voor de CH Verkooporganisatie en de andere 200 stuks werden door Agfa Mortsel aangekocht.

Op de verpakking werd een sticker aangebracht met een interne Agfa code.

Mijn verpakking heeft: NC2SR LOKOMOTIVE AGFA-FILM 116

Dan volgende een www productie van min. 2000 stuks.

Deze versie onderscheid zich van de vorige door een betere druk (bij eerste 500 stuks moest alles veel te snel gaan om tijdig klaar te zijn tegen 04.05.2013), scherper afgelijnde lijnen en het "karminrot" werd door een meer "warmred" vervangen.


Johnnytrein

RE 460 bedankt voor deze uitgebreide informatie, ik bezit een gewone RE 460 gekocht bij de toenmalige collectorsbank die een rest partij van deze loc's rechtstreek kocht bij Agfa.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

stevend

Citaat van: dani op 23 december 2014, 16:53:59 PM
hierdoor voel ik me al niet meer echt geroepen om te posten... mijn "verzameling" valt in het niet bij wat hier allemaal al te zien is.

*** breng me een dweiltje, er loopt hier een kwijltje ***

Ik had dergelijke line up al eens gezien, maar nu ben ik Flabbergasted !!!!

En toch Danni , zie ik je nr 18  niet in z'n vitrine staan.
Jou line up kan de diversiteit van dit model maar aantonen.

dani

ja, da's wel waar... maar ja, er zijn er zooo veel.
Ik zal eerstdaags eens een "effortje" doen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Oei Dani, en dan met de feestdagen dat zou ik echt niet op mijn geweten willen ne geforceerden Dani
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Re 460

Ja dat klopt, maar ik volg enkel type Re 460 van SBB.
De andere lok va