Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Perronboorden

Gestart door Janssfs, 09 september 2007, 21:10:32 PM

trainspottingjr

Hoi,

een vraagje het hoge model komt oveereen met de gemoderniseerde perrons zoals ze hedendaags op dit moment zijn of begrijp ik het verkeerd?

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Peter

Gemoderniseerde perrons zien er helemaal anders uit.
De firma Vampisol heeft ongeveer het Belgisch erron in H0, in speciaal tandartsengips, maar niet echt goedkoop.
Kijk op onderstaande link, ongeveer halverweg dat blad.

http://www.vampisol.de/html/an_der_strecke.html
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter kan je ook een artikel nummer vermelden svp, ik kom nooit op een station, laat staan in België. Dus alles opzoeken via internet, dank zij jou link en een nr wordt dat kinderlijk eenvoudig.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Ik zal morgen een paar foto's hier in het station (100 m afstand) gaan maken. Die perrons zijn juist vernieuwd. Dan heb je al vast een idee van hoe die er uitzien

Bij Vampisol zou ik gaan naar de types van BSK 41
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter hartelijk dank, voor de snelle reactie en de super service om morgen foto's te maken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Zoals beloofd. Dit zijn de nieuwe perrons hier in het station Hpboken-Polder. De bovenlaag naast de betonnen boorden zijn van een soort fijn grind (iets groffer dan rijnzand) welks werd uitgestrooid nadat ze eerst een laag teer (pek) op de betonnen ondergrond hadden gesmeerd. Let ook op het ballast dat tegen de perronboorden omhoog ligt. Sorry, maar de zon was niet van de partij.













Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter, hartelijk dank voor de foto reportage. Nu weet ik tenminste hoe een hedendaags perron er uit ziet in België.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

trainspottingjr

Hoi,

dit is ook een van de perrons dat recent vernieuwd is.



Naar dergelijke perronboorden ben ik op zoek, of diegene die het er meest op lijken.

In een ander forumgedeelte werd al besproken dat zoiets bij Jocadis te vinden was maar daar staat nergens iets op zijn website.

De foto's zijn genomen te Tielen tijdens de vernieuwingen.


moest het nodig zijn wil ik gerust nog extra foto's nemen van hoe ze nu de kleinere stopplaatsen moderniseren.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Michael

Nog meer perron foto's, zo gaat het goed mannen, Jelle bedankt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154